بورس سبز پوش شد

به گزارش شاتر عکاسی، فعالان بورس تهران روز متفاوتی را نسبت به دیروز تجربه کردند. در معاملات روز جاری نماگر اصلی بازار سهام بیش از 600 واحد رشد کرد اما دیروز این شاخص با افت فزایندهای روبرو شد.

بورس سبز پوش شد

به گزارش خبرنگاران، بر خلاف روز گذشته که قیمت ها در بورس به صورت جمعی ریزشی بود، امروز اکثر سهم ها با رشد قیمت روبرو شدند. این رشد سبب شد نماگر اصلی بازار 688 واحد بالا رود. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که نوسانات این روزهای بازار به دلیل نداشتن اطمینان معامله گران از آینده بازار سرمایه و اقتصاد است. این موضوع باعث می گردد ریسک های سیستماتیک بورس افزایش یابد و به دلیل نبود اطمینان، تصمیم گیری در خصوص داد و ستدها تا حدودی سخت تر گردد.

در عین حال بسیاری معتقدند کاهش حد اعتباری کارگزاری ها هر چند که می تواند ریسک اعتباری کارگزاری ها را کاهش دهد، اما این موضوع به نقدینگی کم بازار بیشتر دامن زده است.

امروز با رشد قیمت ها شاخص کل بازده نقدی و قمیتی بورس اوراق بهادار تهران 688 واحد رشد کرد و در تراز 158 هزار و 43 واحدی ایستاد.

علاوه بر این، شاخص کل هم وزن با 132 واحد رشد رقم 29 هزار و 437 را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با 950 واحد افزایش تا عدد 172 هزار و 980 بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب 520 و 1309 واحد رشد کردند.

نمادهای گروه فلزی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی در کنار بعضی از نمادهای بانکی از تاثیرگذار ترین نمادها روی شاخص های بازار بودند.

فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب 102، 102 و 60 واحد تأثیر افزاینده روی شاخص ها داشتند. در طرف مقابل چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب 37، 36 و 13 واحد تأثیر کاهنده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه بانک و مؤسسات اعتباری چهار نماد تجارت، ملت، صادرات و اقتصاد نوین با رشد قیمت روبرو شدند، اما مابقی سهم ها افت قیمت را تجربه کردند. چهار نمادی که از آنها نام برده شد در نوسانات شاخص نیز تأثیر بسزایی داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی با رشد قیمت ها همراه بودیم و اکثر نمادها از یک تا 14 درصد رشد را تجربه کردند. در این گروه 84 میلیون سهم به ارزش 31 میلیارد و 600 میلیون تومان مورد داد و ستد نهاده شد.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم ها رشد آرام قیمت داشتند و تعدادی نیز توانستند بیش از 14 درصد رشد را تجربه نمایند.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات نیمی از سهم ها با کاهش قیمت روبرو بودند ولی نمادهای تأثیرگذاری همچون سایپا در رشد شاخص تأثیر گذاشتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 558 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 2.3 میلیارد سهم اوراق اقتصادی طی 192 هزار و 112 نوبت داد و ستد بود.

همچنین شاخص کل فرا بورس ایران با 14 واحد رشد به رقم 1923.63 را تجربه کرد. ارزش معاملات فرا بورس ایران رقم 1,313 میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 648 میلیون سهم و اوراق اقتصادی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 147

به "بورس سبز پوش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس سبز پوش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید