بورس باز هم ریخت

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند روز شنبه نزولی بود و در حالی که شاخص کل در دقایق نخستین معاملات مرز 549 هزار واحد را هم رد کرده بود، ناگهانی نزولی شد و به رقم 534 هزار واحد رسید.

بورس باز هم ریخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) با 14 هزار و 808 واحد سقوط به رقم 534 هزار و 376 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز 3531 واحد سقوط و رقم 180 هزار و 969 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز 529 هزار معامله به ارزش 29 هزار و 810 میلیارد ریال انجام دادند.

به طور کلی 309 نماد منفی و فقط 30 نماد مثبت بودند که از میان آن ها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک ملت، گروه مپنا، پالایش نفت تهران و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

همچنین بانک های ملت و تجرات، سایپا، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده بورس بودند.

فرابورس نیز مانند بورس ریزش داشت و شاخص کل این بازار با 147 واحد سقوط به رقم 6893 واحد رسید. در این بازار 549 هزار معامله انجام شد که 20 هزار و 283 میلیارد ریال ارزش داشت.

در فرابورس 150 نماد منفی و 64 نماد مثبت بودند و سنگ آهن گهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، صنایع ماشین های اداری ایران و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فقط تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده این بازار شامل سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین های اداری ایران، سیمان لار سبزوار، س. توسعه و عمران استان کرمان و پتروشیمی زاگرس می شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 878

به "بورس باز هم ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس باز هم ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید