بلوک هبلکس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش شاتر عکاسی، بلوک هبلکس چیست؟ چه مزیت هایی دارید؟ آیا در مورد معایب آن اطلاع دارید؟ آیا با دیگر اسامی این نوع بلوک آشنایی دارید؟ آیا می دانید این بلوک را با چه قیمتی در بازار می فروشند؟ آیا می خواهید با یکی از بهترین و منصف ترین منابع فروش این بلوک در کشور آشنا شوید؟ در ادامه با ما همراه باشید؛ ما می خواهیم به تمامی سوالاتی که در بالا مطرح کردیم، پاسخ دهیم.

بلوک هبلکس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

در مورد بلوک هبلکسی چه می دانید؟ این بلوک با بلوک اتوکلاو شده و بلوک aac چه تفاوتی دارد؟

یکی از جدیدترین متریال هایی که امروزه در صنعت ساختمان استفاده می شود، بلوک هایی هستند که اصطلاحا به آنها بلوک های heblex (بلوک سبک هبلکس) گفته می شود. بلوک ای ای سی (aac)، یک نوع بتن متخلخل است و هم در داخل ساختمان ها و هم در خارج ساختمان به کار برده می شود.

به بلوک های هبلکسی بلوک aac، بلوک اتوکلاو شده یا بلوک های هوادار شده نیز می گویند. در ساخت این نوع بلوک از ماده ای به نام سیلیس استفاده می کنند. همین ماده است که باعث شده هبلکسها در مقابل آتش مقاومت بالایی از خود نشان دهند؛ سیلیس از جمله موادی است که دمای ذوب آن بالاست.

بلوک های هبلکسی به دلیل مزیت های زیادی که دارند یکی از پرکاربردترین انواع بلوک در صنعت ساختمان به شمار می روند. اگر می خواهید به راز محبوبیت این نوع بلوک پی ببرید و بدانید که چرا استفاده از این بلوک رو به افزایش است، در ادامه با ما همراه باشید.

با مشخصات بلوک هبلکس (مزایا) آشنا شوید؟ آیا می دانید چرا بلوک هبلکس این همه محبوبیت پیدا کرده است؟

حال که می دانید بلوک سبک هبلکس چیست، نوبت به آن می رسد که در مورد مشخصات بلوک هبلکس نیز نکاتی را بدانید. برخی از مهم ترین مزیت های بلوک های اتوکلاوشده به شرح زیر است:

1- از بار مرده ساختمان می کاهد

یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مزیت هایی که می توانیم در مورد بلوک هبلکسی بیان کنیم، پایین بودن وزن آنهاست. وزن این بلوک ها یک چهارم وزن آجرهایی است که در گذشته در صنعت ساختمان سازی رواج زیادی داشتند. پایین بودن وزن این بلوک ها باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود. به گزارش ایلنا، فارس نیوز و زومیت، سورنا هبلکس یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان بلوک aac در کشور است. بلوک های ارائه شده از طریق این مجموعه آنقدر سبک هستند که شما فکر می کنید، در حال جا به جا کردن پَر هستید!!!

2- با زلزله سر ناسازگاری دارد

از زمانی که بلوک هبلکس وارد بازار شد، ساختمان هایی که ساخته شد مقاومت بالایی در برابر زلزله و تخریب نشان دادند. این نوع بلوک در برابر زلزله، فشارها و تنش های آن بسیار مقاوم است. پس از این به بعد در ساختمان هایی که با کمک بلوک سبک هبلکس ساخته شده است، وارد شوید، زندگی کنید و دیگر نگران هیچ موضوعی نباشید.

3- به جنگ گرما و سرما در تابستان و زمستان می رود!

بلوک aac به عنوان یک سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی عمل نمی کند و تنها چیزی که باعث می شود شما در خانه های ساخته شده با این بلوک، دیگر، روی گرما و سرما را نبینید، خاصت عایق بودن آن است. ترکیباتی که در ساخت این نوع بلوک به کار برده شده است، از آن یک بلوک عایق در برابر گرما و سرما ساخته است.

در مورد معایب بلوک هبلکس (بلوک سبک هبلکس) چه می دانید؟ آیا این معایب، مانعی بر سر راه استفاده از بلوک های هبلکس به شمار می روند؟

بعد از آنکه با مزیت های بلوک هبلکس آشنا شدید، نوبت می رسد به معرفی و بیان معایب بلوک هبلکس. عیب هایی که به این نوع بلوک وارد می کنند به شرح زیر است:

  • یکی از مهم ترین معایبی که در مورد این نوع بلوک بیان می شود، این است که هبلکس بلوک مناسبی برای استفاده در دیوارهای حمال و باربر نیست.
  • از دیگر معایب بلوک سبک هبلکس قیمت بالای آن است. در ساخت این بلوک همان طوری که اشاره کردیم از ماده ای به نام سیلیس استفاده می کنند. این ماده قیمت بالایی دارد و همین موضوع باعث شده که این نوع بلوک در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی با قیمت بالاتری به فروش رود.
  • بلوک aac مقاومت فشاری کافی ندارد و به همین دلیل فاقد مزیت هایی چون قدرت، پایداری و استحکام است.

با توجه به معایبی که در بالا عنوان کردیم، باز هم چیزی از ارزش های این بلوک کمک نمی شود. ساختمان سازان می توانند به جای این بلوک در ساخت دیوارهای حامل، آن را برای ساخت دیوارهای غیر حامل به کار برده و از مزیت های آن به نحو احسن بهره ببرند.

قیمت بلوک هبلکس چقدر است؟ آیا با بهترین و ایده آل ترین روش برای دریافت قیمت بلوک aac آشنا هستید؟

همان طوری که در بالاتر نیز اشاره کردیم، قیمت بلوک هبلکس به دلیل سیلیسی که در آن به کار برده شده است، از آجرهایی مانند آجرهای فشاری و یا سفالی بالاتر است.

موضوعی که در تکمیل مبحث قیمت خرید بلوک هبلکس باید مورد توجه قرار داده شود، تاثیر میزان بلوک بر قیمت است. بلوک هایی که میزان بزرگتری دارند نسبت به بلوک هایی در ابعاد کوچک ساخته می شود، گران تر هستند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید بلوک سبک هبلکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کیفیت مواد به کار برده شده در تولید هبلکس
  • برند یا کارخانه تولیدکننده هبلکس
  • نوع بسته بندی بلوک aac
  • میزان و حجم سفارش

بلوک هبلکس را از کجا بخریم؟ مهندسان بنام در کشور، محصولات کدام کارخانه تولید بلوک هبلکس را توصیه می کنند؟

شاید جالب باشد که بدانید اغلب مهندسان مشهور و بنام در کشور، محصولات شرکت سورنا هبلکس، کارخانه تولید بلوک هبلکس در کشور را توصیه می کنند. همه مزیت های گفته شده به علاوه بسکمک از مزیت های دیگر در بلوک های تولید شده از طریق این کارخانه به چشم می خورد. پس با خیالی راحت و اطیمنان خاطر، بلوک aac تولید شده از طریق این شرکت را خریداری کنید. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با عبارت بلوک هبلکس سورنا هبلکس رو سرچ کنید و بر روی لینک اول کلیک کنید و داخل سایت میتوانید اطلاعاتی درباره بلوک هبلکس سورنا هبلکس بدست بیاورید و سفارش دهید.

منبع: اتاق
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2233

به "بلوک هبلکس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوک هبلکس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید