برگزاری یازدهمین دوره مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف

به گزارش شاتر عکاسی، مرحله حضوری یازدهمین دوره از مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف با حضور دانشجویان، دانش آموزان و برنامه نویسان حرفه ای در دانشگاه صنعتی شریف شروع به کار کرد.

برگزاری یازدهمین دوره مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مرحله حضوری یازدهمین دوره از مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف صبح امروز چهارشنبه 22 اسفندماه امسال با حضور دانشجویان، دانش آموزان و برنامه نویسان حرفه ای سراسر کشور، در دانشکده مهندسی کامپیوترِ دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش، یازدهمین دوره مسابقه نبرد هوش مصنوعی شریف Sharif AI Challenge 2019، پس از برگزاری 10 دوره متوالی و پیروز توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر(SSC)، امسال نیز در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

هدف این رویداد طراحی و پیاده سازی یک هوش مصنوعی قدرتمند توسط شرکت کنندگان است؛ یک هوش مصنوعی که بتواند طی یک نبرد استراتژیک به هوش های مصنوعی دیگر غلبه نموده و فاتح یک نبرد پرهیجان بگردد.

این رویداد به عنوان بزرگ ترین رویداد بین دانشگاهی ملی شناخته می گردد و دانشجویان بیش از 80 دانشگاه کشور در آن شرکت نموده اند.

برای برگزاری این رویداد بیش از 50 دانشجو در 6 تیم فنی از ابتدای آذر امسال آغاز به فعالیت کردند. یکی از بزرگ ترین تغییرات AI Challenge 2019 نسبت به سال های گذشته تشکیل تیم محتوا برای آموزش محتوای علمی و فنی به شرکت کنندگان مسابقه و افزایش سطح رقابت ها بوده است.

همچنین در این مسابقه رقابت تیم های شرکت کننده با هم در یک بازیِ طراحی شده توسط تیم فنی، با استفاده از برنامه نویسی توسط یکی از سه زبان مسابقه یعنی جاوا، پایتون و سی پلاس پلاس صورت می گیرد.

حضور در این رقابت باعث می گردد شرکت کنندگان علاوه بر سنجش و به چالش کشیدن مهارت های برنامه نویسی و طراحی استراتژی خود، زمینه های آشنایی با الگوریتم های هوش مصنوعی با محتواهای آموزشی فراهم آورند.

یازدهمین دوره از مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف در مرحله اول خود با 2675 شرکت کننده در قالب 964 تیم به صورت غیر حضوری برگزار گردید و 141 شرکت کننده به مرحله نهایی راه یافتند که در قالب 48 تیم از سراسر کشور در حال رقابت با یکدیگر هستند. این مسابقه روز پنج شنبه 23 اسفند ماه امسال با معرفی تیم های برگزیده به کار خود سرانجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 174

به "برگزاری یازدهمین دوره مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری یازدهمین دوره مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید