با ترامپ، نهاد ریاست جمهوری آمریکا سرطان گرفت!

به گزارش شاتر عکاسی، دونالد ترامپ، باور نکردنی ترین رئیس جمهوری آمریکا، این صندلی را دستخوش تغییراتی کرد و هنجارها و سنت های بسیار دیرینه آن را به لرزه درآورد و هم زمان بر گفتمان ملی به گونه ای سلطه یافت که هیچگاه پیش از آن اینگونه نبوده است.

با ترامپ، نهاد ریاست جمهوری آمریکا سرطان گرفت!

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشته است: ترامپ که با وهم و توییت حکمرانی کرد، اختلافات نژادی و فرهنگی این ملت را عمیق تر نموده و باور به نهادهای آن را تضعیف کرد. میراث او، چهار سال پرفراز و نشیب است که با استیضاح او، ناکامی در بدترین پاندمی یک قرن گذشته و امتناع او از پذیرش شکست همراه شد.

او ایده های مربوط به نحوه رفتار و ارتباط روسای جمهوری آمریکا را شکست، با ارائه افکار نسنجیده و بیانیه های سیاسی از آن دست، اوضاع را برای مردم آمریکا درهم کرد، در حالی که طرفدارانش را از این طریق شیفته ساخته و دشمنانش و گاه متحدانش را چه در داخل و چه در خارج از این کشور برافروخته کرد.

در حالی که این کشور برای انتخاب شخصیت دیگری که به اندازه ترامپ نفاق افکن نباشد تحت فشار نهاده شد، باید دید که چه مقدار از اثر او در این صندلی که پیشتر فقط 44 سیاستمدار دیگر آن اشغال نموده بودند، ماندگار خواهد بود. این شرایط در حال حاضر بر کار جانشین او جو بایدن که نامزدی خودش را بر پایه انکار ترامپ پایه ریزی کرد، سایه انداخته است. بایدن خودش را پادزهر هرج و مرج و مخالف چهار سال گذشته به تصویر کشیده و قول داده تا عزت ریاست جمهوری را بازگرداند.

مایکل بشلاس، مورخ ریاست جمهوری می گوید: در طول چهار سال، او از هر فرصتی استفاده کرد تا قدرت ریاست جمهوری را فراتر از محدوده قانون ببرد. او ریاست جمهوری را به روش های بسیاری تغییر داد اما بسیاری از آنها را می توان یک شبه با رئیس جمهوری که می خواهد نشان دهد که تغییری اجرا شده، به شرایط سابق بازگرداند.

ماندگارترین میراث ترامپ ممکن است استفاده او از دام ریاست جمهوری برای از بین بردن دیدگاه آمریکایی ها نسبت به نهادهای دولت خودشان باشد.

ترامپ از نخستین لحظات حضورش در کاخ سفید، حمله به بوروکراسی فدرال را شروع کرد، نگاه مشکوکی به مقام های باتجربه داشت که به اعتقاد او دولت عمیق را شکل می دادند و اعتماد آمریکایی ها به کارمندان دولتی و شاخه های دولت را متزلزل کرد. ترامپ که معتقد بود تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات جنگی برای تضعیف اوست، آژانس های اطلاعاتی و وزارت دادگستری را تحت فشار قرار داد و بعداً حمله انتقادی گسترده ای علیه مردی به راه انداخت که این تحقیقات را رهبری می کرد؛ رابرت مولر.

اهداف دیگر او شامل حمله به دیوان عالی این کشور برای عدم وفاداری کافی، اداره پست بابت رسیدگی به آرای پستی و حتی حمله به انسجام خود انتخابات با ادعاهای بی اساس در خصوص تقلب انتخاباتی می شوند.

ریچارد واترمن که در دانشگاه کنتاکی روی ریاست جمهوری مطالعه می نماید، می گوید: در گذشته روسایی که در انتخابات بازنده می شدند، همیشه مایل بودند که رهبری را به شخص بعدی واگذار نمایند. آنها برای پذیرش آرای مردم آمریکا تمایل نشان می دادند. آنچه اکنون ما شاهد آن هستیم، حمله به نهادهای دموکراسی است.

نظرسنجی های کنونی نشان می دهند که بسیاری از آمریکایی ها و اکثریت جمهوری خواستار، احساس می نمایند که بایدن به طور نامشروع انتخاب شده و همین به اعتبار او در شرایطی که در بحبوحه بحران روی کار می آید، ضربه می زند و همچنین یک الگو از تردید عمیق به انتخابات های آینده ایجاد می نماید.

ریچارد واترمن می گوید: این سرطان است. نمی دانم که آیا می گردد این سرطان را از ریاست جمهوری، بدون آنکه به صندلی ریاست جمهوری لطمه زد، حذف کرد یا خیر. به اعتقاد من او (ترامپ) در چند هفته گذشته خسارت هنگفتی وارد نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1403

به "با ترامپ، نهاد ریاست جمهوری آمریکا سرطان گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ترامپ، نهاد ریاست جمهوری آمریکا سرطان گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید