بازدید هیئت حقوق بشری ایران از دیوانعالی ایتالیا و زندان رم

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در بازدید از دیوانعالی ایتالیا، جیووا مامونه، دبیرکل و معاون دیوانعالی این کشور با ارایه توضیحاتی درخصوص وظایف، صلاحیت ها و عملکرد این دیوان، خواستار گسترش همکاری های قضایی فیمابین نظام قضایی دو کشور شد.

بازدید هیئت حقوق بشری ایران از دیوانعالی ایتالیا و زندان رم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

بعضی اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، ضمن تشریح ساختار قضایی ایران، توضیحاتی را درخصوص دیوانعالی ارایه نمودند.

در این دیدار کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر نیز با پرداختن به موضوعات تخصصی در دستورکار دور سوم تبادل نظرهای حقوق بشری، به تفاهم به عمل آمده با معاون شورایعالی قضایی ایتالیا درخصوص برگزاری دور چهارم تبادل نظرها در سال آینده در تهران و با حضور قضات بخش های مختلف نظام قضایی ایتالیا اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد تعاملات فی مابین دو کشور در حوزه قضایی تداوم و گسترش یابد.

وی همچنین بر وجود مشترکات فراوان در دو نظام قضایی از جمله دیوانعالی اشاره نمود و آن را زمینه مناسبی برای تعاملات و تبادل تجربیات خواند.

هیات ایرانی در انتها از بخش های مختلف دیوان عالی ایتالیا بازدید کرد.

پس از این دیدار، هیات جمهوری اسلامی ایران از زندان ربیبیا در شهر رم بازدید و با مسئولانمربوطه تبادل نظر کرد.

ماریانی، رییس زندان رم و غریب آبادی، معاون دبیر ستاد حقوق بشر ایران در انتها بازدید، ضمن اشاره به تجربیات خوب دو کشور در حوزه مدیریت زندان ها، بر تعامل مستقیم مقامات زندان های ایتالیا و ایران به منظور تبادل تجربیات تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 424

به "بازدید هیئت حقوق بشری ایران از دیوانعالی ایتالیا و زندان رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید هیئت حقوق بشری ایران از دیوانعالی ایتالیا و زندان رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید