بازدید استاندار یزد از طرح های صنعتی و گردشگری خاتم و ابرکوه

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/یزد استاندار یزد و هیئت همراه با حضور در شهرستان های خاتم و ابرکوه از طرح های صنعتی هم چنین گردشگری این مناطق بازدید کرد.

بازدید استاندار یزد از طرح های صنعتی و گردشگری خاتم و ابرکوه

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر ارزان به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد پس از بازدید از واحد کنستانتره شرکت سنگ آهن کویر مروست در شهرستان خاتم، ایجاد این واحد را موجب اشتغال، رونق مالی و توسعۀ شهر مروست دانست و گفت: ضروری است زیرساخت های آب، برق و گاز برای این مجموعه به طور کامل فراهم گردد.

وی ادامه داد: هم اکنون خط اول کارخانه با ایجاد اشتغال برای 123 نفر به صورت آزمایشی مشغول فراوری محصول است و تا خاتمه سال یک خط دیگر از این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

منصور نجمی نیا مدیرعامل شرکت سنگ آهن کویر مروست نیز با اعلام این که تا دو سال و شش ماه آینده این کارخانه به صورت کامل به بهره برداری می رسد، گفت: با این بهره برداری برای بیش از 600 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی اضافه نمود: هم اکنون بیش از 85 میلیارد تومان برای راه اندازی واحد کنستانتره سرمایه گذاری شده است و بهره برداری کامل این کارخانه به سرمایه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان احتیاج دارد.

فراوری کنستانتره آهن و کنستانتره مس از جمله محصولات فراوریی شرکت سنگ آهن کویر مروست است.

استاندار یزد و هیئت همراه در ادامه با حضور در شهرستان ابرکوه از شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد این شهرستان بازدید کردند.

میرمحمدی پس از این بازدید با اعلام این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به رونق فراوری داخلی داشته است، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که فاز اول این کارخانه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و 110 نفر هم اکنون مشغول به کار هستند که این تعداد در نهایت به 400 نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: نکته مهم تر این که اولویت اصلی دست اندرکاران شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد به کارگیری نیروهای منطقه و شهرستان ابرکوه است و به گفتۀ مسئولان این شرکت بیش از 70 درصد از نیروهای شاغل بومی هستند.

میرمحمدی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری کامل این کارخانه، شاهد افزایش اشتغال و رونق مالی شهرستان ابرکوه بیشتر از گذشته باشیم.

عباس سمندریان مدیر عامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه نیز با اعلام این که برای به بهره برداری رسیدن فاز یک این شرکت و طرح های توسعه ای به سرمایه ای بیش از 1000 میلیارد تومان احتیاج است، گفت: تا به امروز 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی به محصولات فراوریی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه اشاره نمود و اضافه نمود: فراوری میلگرد 8 تا 32 میلی متر در دو نوع آج دار و ساده از جمله محصولات این شرکت است.

استاندار در سفر به ابرکوه هم چنین ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، از بافت تاریخی این شهرستان، سروابرکوه، خانه آقازاده و دو اقامتگاه بوم گردی ابرکوه نیز بازدید کرد.

میرمحمدی در این بازدیدها بر استفاده از ظرفیت های فراوان شهرستان ابرکوه در حوزه گردشگری و ارائه تسهیلات و خدمات مناسب به گردشگران خارجی و داخلی تأکید کرد.

علی عزالدینی معاون هماهنگی امور مالی و توسعۀ منابع استانداری، عباس حیدری مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان شهرستانی، در این بازدیدها سیدمحمد میرمحمدی استاندار را همراهی می کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 701

به "بازدید استاندار یزد از طرح های صنعتی و گردشگری خاتم و ابرکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار یزد از طرح های صنعتی و گردشگری خاتم و ابرکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید