بازارچه دایمی صنایع دستی به زودی در تبریز راه اندازی می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه صنایع دستی تبریز از 23 تا 27 شهریور ماه در مرکز استان آذربایجان شرقی با حضور 240 هنرمند از سراسر کشور در حال برگزاری است.

بازارچه دایمی صنایع دستی به زودی در تبریز راه اندازی می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محمد اسماعیل سعیدی رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی، در بازدید از این نمایشگاه از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در تبریز اطلاع داد و اضافه کرد: از معاون استاندار آذربایجان شرقی قول گرفته ایم که هرچه سریع تر مجموعه ای را برای راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی اختصاص دهند چراکه وجود 80 رشته فعال صنایع دستی در آذربایجان شرقی راه اندازی نمایشگاهی دایمی را ضروری می نماید تا بتواند این هنر صنعت استان را صندلی شایسته و مورد انتظارش برساند.

این در حالی است که فرزین حق پرست، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، راه اندازی بازارچه های دائمی برای صنایع دستی را نیازمند یاری های همه جانبه شهرداری و اداره راه و شهرسازی دانست و اضافه کرد: ما دلمان می خواهد در ورودی شهرهای مختلف استان، بازارچه های دائم برای صنایع دستی خود داشته باشیم. اما برای این کار نیازمند فضایی هستیم که تامین آن، هزینه بر و از عهده میراث فرهنگی خارج است اما شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی می توانند در این زمینه به ما یاری نمایند. حتی زمین موردنظر در اسکو و اهر شناسایی شده تا در صورت تامین هزینه به بازارچه تبدیل گردد.

او برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را موجب علاقه مند شدن مردم به فعالیت در این حوزه و اشتغال زایی دانست و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ها بهانه ای است تا مردم با صنایع دستی استان های مختلف آشنا شوند. از سوی دیگر، پیوند بین گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی است.

120 هنرمند از سراسر کشور و 120 هنرمند از استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه صنایع دستی تبریز شرکت و آثار خود را در 240 غرفه به مخاطبان ارائه می نمایند. البته 10 غرفه هم به معرفی جاذبه های گردشگری استان اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 753

به "بازارچه دایمی صنایع دستی به زودی در تبریز راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه دایمی صنایع دستی به زودی در تبریز راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید