ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی

به گزارش شاتر عکاسی، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،معاون گردشگری استان،فرماندارشهرستان بهمئی، جمعی از مسولان، هنرمندان،مردم شهرستان و گردشگران نوروزی اولین جشن بهاری نوروزگاه شامگاه دیروز چهارم فروردین در شهر لیکک برگزار شد.

ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در این برنامه با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنوراه ایجاد شور ونشاط در بین مردم است گفت: در این جشن ها نحوه شادی های سنتی، آیین ها، آداب، رسوم و موسیقی محلی در هر منطقه بازسازی می شود که این امر نقش مهمی در آشنایی گردشگران با آداب و رسوم مقاصد گردشگری دارد.

دبیر ستاد خدمات سفر در کهگیلویه و بویراحمد گفت:همچنین برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه های مختلفی از سوغات محلی و صنایع دستی در ورودی های شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری دایر شده است.

باقری با بیان اینکه در همین چند روز شاهد رشدی ورود گردشگر به کهگیلویه وبویراحمد بوده ایم گفت: در پنج روز اول تعطیلات 301 هزار نفر از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان دیدن کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ،تعداد بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری استان را 118 هزار 140 نفر گفت و افزود: در روز سوم فروردین ماه 89 هزار و 618 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و اسکان داشته اند.

باقری شرح داد: 240 هزار و 544 نفردر این چند روز در کهگیلویه بویراحمد اسکان داده شده است .

وی ادامه داد: پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در روز سوم فروردین ماه بارگاه بی بی حکیمه (س) با 13 هزار نفر بازدید ،شلالدان با 11 هزار 500 نفر بازدید و چشمه بلقیس چرام با هفت هزار نفر بازدید بوده است.

اولین جسن نوروزگاه در شهرستان بهمئی با استقبال مردم و گردشگران و با حضور هنرمندان هم استانی برگزار شد.

این برنامه به همت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و با مشارکت تشکل مردم نهاد کانون سبز قلم قرار است در هشت شهرستان استان اجرا شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 180

به "ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید