اگر برای قلم در گوشی جا هست، چرا از جک هدفون خبری نیست؟

به گزارش شاتر عکاسی، در سال 2022 بحث کردن در خصوص بازگشت جک هدفون تغییری در شرایط فعلی گوشی های موبایل ایجاد نمی کند اما در هر صورت حقیقت این است که چنین مشخصه ای همچنان برای بخش بزرگی از کاربران اهمیت زیادی دارد. همانطور که احتمالا می دانید، گلکسی S22 اولترا که به زودی راهی بازار می گردد، از جایگاه مخصوص قلم S Pen بهره می برد. به همین دلیل باید بگوییم که اگر سامسونگ می تواند چنین قلم بزرگی را در گوشی پرچم دار خود قرار دهد، پس بدون شک قادر به تعبیه جک هدفون هم خواهد بود.

اگر برای قلم در گوشی جا هست، چرا از جک هدفون خبری نیست؟

طی چند سال گذشته، تقریبا تمام گوشی های پرچم دار جک هدفون را کنار گذاشته اند و در این میان فقط تعداد انگشت شماری از پرچم داران مانند ایسوس راگ فون 5 و سونی اکسپریا 1 مارک 3 از چنین قابلیتی بهره می برند. اما در حال حاضر، سازندگان گوشی های هوشمند برای جک هدفون گوشی های ارزان قیمت هم شمشیر را از رو بسته اند.

استدلال یا جک هدفون یا باتری بزرگ نادرست است

سال ها قبل هواداران حذف جک هدفون می گفتند که وجود این مشخصه، منجر به کاهش ظرفیت باتری می گردد. اما در حال حاضر بسیاری از گوشی های ارزان با وجود داشتن جک هدفون، از باتری های بزرگی بهره می برند و عمر باتری بالایی را ارائه می نمایند. روی هم رفته این استدلال یا جک هدفون یا باتری بزرگ از بیخ و بن غلط است.

اما در این میان، با توجه به اینکه هدفون های بی سیم حاشیه سود بسیار بالایی برای شرکت ها دارند، سازندگان گوشی های هوشمند همواره این استدلال را مطرح می نمایند. از طرف دیگر، باید خاطرنشان کنیم تعمیر یا تعویض باتری بسیاری از هدفون های بی سیم عملا غیرممکن است و به همین دلیل کاربران باید زود به زود آن ها را تعویض نمایند که همین موضوع سود شرکت ها را افزایش می دهد.

سود هنگفت هدفون های بی سیم

سود حاصل از فروش هدفون های بی سیم آنچنان زیاد است که سال گذشته هم بنیان گذار وان پلاس بعد از جدایی از این شرکت، یک استارت آپ برای ساخت هدفون های بی سیم تاسیس کرد. با توجه به اینکه رقابت در بازار هدفون های بی سیم روزبه روز بیشتر می گردد، ظاهرا سازندگان گوشی های موبایل به این نتیجه رسیده اند که باید مشتریان جدیدی برای این هدفون ها ایجاد نمایند.

سامسونگ به زودی از گوشی گلکسی A53 رونمایی می نماید که نسل های قبلی آن از جمله پرفروش ترین گوشی های دنیا محسوب می شوند. با توجه به گزارش ها و تصاویر منتشر شده، این گوشی فاقد جک هدفون است و به نظر می رسد گوگل برای گوشی پیکسل 6a هم جک هدفون را کنار گذاشته است. با حذف جک هدفون از تعداد بیشتری از گوشی ها، طبیعتا تعداد مشتریان هدفون های بی سیم هم بیشتر می گردد و سود سازندگان این هدفون ها افزایش پیدا می نماید.

همواره پای پول در میان است

هدفون های سیمی معمولا هیچ چیز فوق العاده ای ندارند ولی کار اصلی خود را به خوبی انجام می دهند. بدون احتیاج به شارژ شدن، انجام وظیفه می نمایند و به علت دوام بالا، معمولا تا سال ها بدون روبرو شدن به مشکل خاصی می توانید از آن ها استفاده کنید. اما مهم ترین مشکل هدفون های سیمی این است که بیش از حد خوب هستند. با توجه به اینکه لازم نیست مرتبا آن ها را تعویض کنید، این محصولات سود هنگفتی برای شرکت ها ندارند. البته مزایای هدفون های بی سیم را هم نمی توانیم کتمان کنیم اما در کل شرکت ها برای افزایش سود ناشی از فروش این نوع هدفون ها، روزبه روز جک هدفون را از گوشی های بیشتری حذف می نمایند و مانند جریان حذف شارژر از جعبه این گوشی ها، برای این کار توجیه های کاملا بی ربطی را مطرح می نمایند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2092

به "اگر برای قلم در گوشی جا هست، چرا از جک هدفون خبری نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر برای قلم در گوشی جا هست، چرا از جک هدفون خبری نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید