وان پلاس پرچم دارهای خود را 3 سال آپدیت خواهد نمود

به گزارش شاتر عکاسی، وان پلاس به تازگی رسما بیان کرد میخواهد گوشی های پرچم دار خود را ازین پس به مدت سه سال به سیستم عامل اندروید آپدیت کند.

وان پلاس پرچم دارهای خود را 3 سال آپدیت خواهد نمود

در بین شرکت های فراورینماینده گوشی هوشمند، فقط سامسونگ و گوگل هستند که از لحاظ به روزرسانی، گوشی های خود را به مدت سه سال به سیستم عامل تازه آپدیت می نمایند. البته این موضوع برای گوگل شامل تمام گوشی ها و برای سامسونگ شامل گوشی های پرچم دار و میان رده های قدرتمند می گردد. بعلاوه گوشی های سامسونگ غیر از این ها هم به مدت دو سال سیستم عامل تازه را دریافت می نمایند.

در این بین اما هستند شرکت هایی که گوشی های خود را تا مدت زمان طولانی به روزرسانی می نمایند اما رویه آن ها در این زمینه اصلا تعیین نیست. یکی از همین شرکت ها وان پلاس بود، شرکتی که گوشی های بسیار خوبی فراوری می نماید اما از لحاظ به روزرسانی عملکرد پایداری نداشت. تا اینکه روز گذشته شرکت چینی رسما اظهار داشت سیاست خود را در این زمینه تغییر داده و می خواهد از این پس فقط پرچم داران خود را به مدت سه سال به سیستم عامل اندروید به روزرسانی کند.

علاوه بر عرضه آپدیت اندروید به مدت سه سال وان پلاس اظهار داشت از لحاظ امنیتی هم گوشی های خود را به مدت چهار سال پشتیبانی می نماید. یعنی دقیقه سیاستی که سامسونگ در پیش گرفت اما سامسونگ بعضی از میان رده های خود را هم در این فهرست جای داد در حالی که برای وان پلاس فقط پرچم دارها اولویت دارند. گفتنی است پرچم دارهای این شرکت از سال گذشته شامل این سیاست تازه می شوند، بنابراین از سری وان پلاس 8 که با اندروید 10 راهی بازار شدند به بعد، تمام گوشی های قدرتمند شرکت به مدت سه سال به سیستم عامل تازه اندروید آپدیت می شوند.

البته وان پلاس گوشی های میان رده خود را هم فراموش نکرد و سیاست تازهی را هم در قبال آن ها در پیش گرفت. بدین ترتیب گوشی هایی نظیر وان پلاس نورد و نورد CE 5G قادر خواهند بود به مدت دو سال به سیستم عامل اندروید و به مدت سه سال از لحاظ امنیتی آپدیت شوند. این سیاست شامل گوشی های دیگر از سری نورد هم می گردد و این یعنی وان پلاس نورد 2 هر چقدر هم که قدرتمند باشد چون در دسته گوشی های میان رده قرار می گیرد فقط دو سال می تواند اندروید تازه را دریافت کند.

البته گوشی های مالی سری نورد N فقط یک سال آپدیت اندروید را دریافت می نمایند اما از لحاظ امنیتی به همان اندازه سه سال از سوی شرکت پشتیبانی می شوند. گوشی های مالی نورد که در حال حاضر مشمول این سیاست می شوند عبارت اند از: وان پلاس نورد N200 5G، وان پلاس نورد N10 5G و نورد N100. به طور خلاصه می توان سیاست تازه شرکت چینی در زمینه به روزرسانی گوشی هایش را در زیر مشاهده کرد:

  • پرچم دارهای سری وان پلاس 8 به بعد: 3 سال آپدیت اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی
  • گوشی های سری وان پلاس نورد: 2 سال آپدیت اندروید و 3 سال آپدیت امنیتی
  • گوشی های سری وان پلاس نورد N: یک سال آپدیت اندروید و 3 سال آپدیت امنیت

گوشی های وان پلاس 7T یا سری وان پلاس 7 طبق همان سیاست قدیمی فقط به دو نسخه تازه سیستم عامل اندروید آپدیت شده و به مدت سه سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی می شوند. مثلا وان پلاس 7T با اندروید 10 راهی بازار شد اما با دریافت اندروید 12 کار خود را به سرانجام می رساند و مشمول آپدیت سه ساله نمی گردد.

برای اینکه وان پلاس بتواند به این تعهد سه ساله آپدیت نرم افزاری دست پیدا کند، روش تازهی را در پیش گرفته است. طبق گفته های وان پلاس، این شرکت در کوشش است تا از تمام پتانسیل های موجود در نتیجه همکاری خود با اوپو بهره ببرد. برنامه ای هم که در این راستا تنظیم شده شامل ادغام کدبیس رابط کاربری OxygenOS و ColorOS می گردد.

وان پلاس می گوید تغییرات انجام شده در نتیجه این ادغام سازی اصلا به گونه ای نیست که کاربران متوجه آن شوند چرا که در واقع تمام این فرایندها پشت صحنه اتفاق می افتد. اما به نظر می رسد مفهوم این حرف این است که دو رابط کاربری OxygenOS (رابط گوشی های وان پلاس) و ColorOS (رابط گوشی های اوپو) از لحاظ قابلیت ها و امکانات و به طور کلی ویژگی های هسته ای مشابه خواهند بود و فقط شکل ظاهری متفاوتی خواهند داشت.

سوا از بحث آپدیت نرم افزاری، وان پلاس معتقد است رابط OxygenOS از لحاظ کیفیت و پایداری هم عملکرد بهتری خواهد داشت چرا که بر اساس پلتفرم قدرتمندتری طراحی شده است. در حال حاضر گوشی های کنونی رابط ادغام شده را به وسیله یک آپدیت OTA دریافت می نمایند اما گوشی های آینده شرکت به صورت پیش فرض به آن مجهز خواهند شد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1759

به "وان پلاس پرچم دارهای خود را 3 سال آپدیت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس پرچم دارهای خود را 3 سال آپدیت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید