افغانستان: حمایت ایران از فرایند صلح و کوشش برای ایجاد اجماع منطقه ارزنده است

به گزارش شاتر عکاسی، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان خاطرنشان کرد که تداوم حمایت ایران از فرایند صلح و کوشش برای ایجاد اجماع منطقه ای برای صلح کشورش ارزنده است.

افغانستان: حمایت ایران از فرایند صلح و کوشش برای ایجاد اجماع منطقه ارزنده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، میرویس ناب معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در ملاقات با سید رسول موسوی مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه ایران درباره آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و فرایند مذاکرات صلح افغانستان گفت وگو کرد.

میرویس ناب در این ملاقات اظهارداشت که تداوم حمایت ایران از موضع دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح و کوشش های تهران در ایجاد اجماع منطقه ای برای حمایت از این فرایند مهم و ارزنده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، موسوی نیز با تشریح اهداف سفرش به افغانستان، روابط میان کابل و تهران را تاریخی و قابل اعتماد دانست و بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی از فرایند گفت وگوهای صلح همچنین افغانستان امن و با ثبات و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته تاکید نمود.

بیانیه می افزاید که دو طرف درباره اهمیت امضای سند جامع همکاری ها میان افغانستان و ایران، تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری های بهداشتی، آموزشی، مرزی و کنسولی میان دو کشور و نقش ایران در تامین صلح در افغانستان نیز بحث و گفتگو کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1666

به "افغانستان: حمایت ایران از فرایند صلح و کوشش برای ایجاد اجماع منطقه ارزنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان: حمایت ایران از فرایند صلح و کوشش برای ایجاد اجماع منطقه ارزنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید