استاندار:باید سندی توسط مشاور برای برطرف مشکل خرم آباد آماده گردد

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: در حال حاضر 127 هزار واحد تجاری مسکونی در شهرستان خرم آباد وجود دارد که تنها 9 درصد از آنها عوارض پرداخت می نمایند.

استاندار:باید سندی توسط مشاور برای برطرف مشکل خرم آباد آماده گردد

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند در نشست مبلمان شهری خرم آباد اظهار کرد: هزینه شهر خرم آباد برای مردم بسیار بالا است و این هزینه برای شهرداری دوچندان است.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از شهروندان به جای زندگی کیفی به صورت کمی در این شهر زندگی می نمایند، ادامه داد: زندگی کمی در شهرهای 300 هزار نفری هزینه شهرداری را مضاعف می نماید و در حال حاضر خرم آباد گرفتار این موضوع است.

استاندار با بیان اینکه از 127 هزار واحد تجاری مسکونی خرم آباد فقط 9 درصد عوارض پرداخت می نمایند، اما شهرداری باید سالانه حدود 160 میلیارد ریال عوارض برای جمع آوری زباله هزینه کند، اضافه نمود: باید راهبرد جدیدی برای ایجاد تعادل در این شرایط در افق 1404 خرم آباد تعریف گردد.

بازوند یادآور شد: شهری که دچار شرایط زندگی کمی است خروجی آن مهاجرت بوده که این اتفاق توسط شهروندان دارای شرایط مالی بهتر رخ می دهد. مسئولان استان باید به فکر کیفی کردن زندگی مردم خرم آباد باشند و آسایش و آرامش را برای آنها به ارمغان بیاورند.

استاندار لرستان در ادامه گفت: باید سندی توسط مشاور برای برطرف مشکل شهر خرم آباد آماده گردد که این اقدام نیازمند تعریف شاخص هایی است.

وی با بیان اینکه خرم آباد در کریدور شمال - جنوب و مرز بازگان به بندر امام خمینی(ره) قرار گرفته است، اضافه نمود: این شهرستان در تقاطع 2 کریدور بزرگ کشور است لذا باید برنامه ریزی برای کلانشهر شدن خرم آباد شروع گردد.

مدیر ارشد لرستان اضافه نمود: میزان جمعیت، تعداد دانشجو، مبلمان شهری، سرانه فضای سبز، پروازهای فرودگاه و تعداد تخت بیمارستان باید تعریف گردد.

وی گفت: شهردار باید توسعه اجتماعی، فرهنگی، مالی و کالبدی شهر را مدنظر قرار دهد که شاید این موضوع به تعریف یک شهر جدید نزدیک خرم آباد گردد.

بازوند با بیان اینکه شهر شبیه موجودی زنده است که اگر زخمی بر پیکره آن وارد گردد، ممکن است بزه های اجتماعی در آن رخ دهد، به ظرفیت های موجود در شهر خرم آباد اشاره نمود و اضافه نمود: با پیگیری ها و کوشش هایی که صورت گرفت، خرم آباد به عنوان شهر برتر گردشگری شناخته شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبلمان شهری اظهار کرد: خرم آباد حدود چهار مترمکعب در ثانیه خروجی آب دارد که می توان از این ظرفیت برای بهبود مبلمان شهری استفاده کرد.

بازوند با اشاره به موقعیت توپوگرافی ویژه لرستان گفت: سال جاری در ایام عزاداری ممکن است گردشگران مذهبی برای بازدید از مراسم سینه زنی و گل مالی به لرستان سفر نمایند.

استاندار لرستان گفت: بعضی از نمادها در شهر خرم آباد تکراری و با تعدد فراوان به چشم می خورند که باید سلیقه و تخصص در آنها لحاظ گردد. باید این نمادها مناسب با علاقه و خواسته مردم باشند و در عین حال گردشگران را جذب نمایند.

بازوند با بیان اینکه ساماندهی رودخانه خرم آباد از مطالبات جدی مردم شهر است و علاوه بر این ظرفیت بزرگی برای گردشگری به شمار می رود، اضافه نمود: در صورت پیگیری نکردن و تامین اعتبار این مصوبه نامه ای مبنی بر اجرایی نشدن این مصوبه تهیه و به معاون رئیس جمهوری ارائه می گردد.

استاندار اظهار کرد: متاسفانه بعضی از سرمایه های اصلی فرهنگی و اجتماعی مورد کم توجهی قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه نمادهای سطح شهر باید بیانگر ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری باشند، اضافه نمود: نمادهای شهر در یک اتاق فکر مورد آنالیز قرار گیرند و کمیته ای در این راستا تشکیل گردد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 795

به "استاندار:باید سندی توسط مشاور برای برطرف مشکل خرم آباد آماده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار:باید سندی توسط مشاور برای برطرف مشکل خرم آباد آماده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید