از سیر تا پیاز سیمان در بوشهر زیر ذره بین کارگروه رصد

به گزارش شاتر عکاسی، معاون سازمان صمت بوشهر گفت: کارگروه رصد سیمان در استان تشکیل شده است و رصد همه مراحل تولید و عرضه این کالا از طریق سامانه جامع تجارت صورت می گیرد.

از سیر تا پیاز سیمان در بوشهر زیر ذره بین کارگروه رصد

به گزارش از ، ابوالقاسم محمدزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه رصد سیمان در استان، اظهار داشت: همه فعالان صنعت سیمان هم مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات فروش در این سامانه هستند.

او افزود: مصرف کنندگان سیمان به سه بخش شامل طرح های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملان فروش تقسیم می شوند که تا به امروز بیشتر مصرف کنندگان سیمان، کد بورسی دریافت کرده اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: همه کارخانه های تولید سیمان، واحدهای صنفی عمده فروش سیمان و مصالح ساختمانی ، موظفند فرآیندهای تولید و فروش سیمان را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند ولی برای واحدهای خرده فروشی سیمان تنها تایید یا رد اسناد خرید دریافتی در سامانه کافی است و نیاز به ثبت اطلاعات فروش به مصرف کننده نیست.

محمدزاده با بیان اینکه برای تعدیل قیمت سیمان به صورت کلان موفقیت های خوبی حاصل شده است، افزود: فعالان حوزه تولید سیمان در استان باید بیشتر از این پای کار بیایند و تولیدسیمان به صورت ویژه مورد توجه و رصد قرار گیرد.

او گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با پایش بازار تولید و عرضه سیمان در کشور در پی ساماندهی و تنظیم شبکه های توزیع سیمان در کشور است که با مجموعه اقدام های وزارت صمت در ساماندهی بازار سیمان در یک ماه اخیر قیمت این محصول به صورت محسوس کاهش یافته است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهر ادامه داد: شفافیت قیمت ها از طریق عرضه سیمان در بورس، عامل کاهش التهاب در بازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده و سیمان در زمان حاضر به قیمتی رسیده است که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.

محمدزاده با اشاره به تولید روزانه 10هزار تن سیمان در سه کارخانه ساروج کنگان، مُند دشتی و دشتستان، اظهار داشت: این کارخانه ها موظف به ثبت آمار تولید روزانه خود در سامانه جامع تجارت هستند که آموزش های لازم به آنان ارائه شده است.

او افزود: نشست های کارگروه رصد سیمان به صورت هفتگی برای برنامه ریزی، پایش تولید، الزام تولیدکنندگان، اتحادیه های صنفی و شاغلان صنفی در بخش سیمان به منظور ثبت آمار تولید و ثبت اطلاعات فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت برگزار می شود.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1819

به "از سیر تا پیاز سیمان در بوشهر زیر ذره بین کارگروه رصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیر تا پیاز سیمان در بوشهر زیر ذره بین کارگروه رصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید