آمریکا درصدد بمب اتم زدن به کره ماه بود!

به گزارش شاتر عکاسی، ایسنا نوشت: جزئیات جدیدی از طرح آمریکا برای انفجار یک بمب اتمی در ماه منتشر شده که مربوط به سال 1959 و نمایش سلطه جنگ سرد است.

آمریکا درصدد بمب اتم زدن به کره ماه بود!

به نوشته روزنامه دیلی میل، این ماموریت محرمانه با نام پروژه A119 قرار بود از پایگاه نیروی هوایی کرتلند نیومکزیکو انجام گردد. در گزارش ژوئن 1959 با عنوان مطالعه پروازهای تحقیقی ماه به برنامه هایی برای انفجار این بمب در بخش سایه مرز - محل جدایی بخش های تاریک و روشن ماه - اشاره شده است.

این انفجار احتمالا با چشم غیرمسلح از زمین دیده می شد چون ارتش آمریکا می خواست سدیم به بمب بیفزاید که در صورت وقوع انفجار، درخشش داشته باشد.

جان گرینوالد جونیور، مولف کتاب رازهایی از ماه آورده است: انفجار یک بمب اتمی در سطح ماه قطعا یکی از احمقانه ترین کارهایی بود که دولت می توانست انجام دهد.

این کتاب که در آوریل منتشر شد به جزئیات بعضی از پیشنهادهای سورئال در تاریخ می پردازد.

وی می نویسد: نیروی هوایی آمریکا این طرح را برای نمایش سلطه بر فضا و سلطه آمریکا بر شوروی و در نهایت بر تمام دنیا ارائه کرد. الیته این طرح هرگز اجرایی نشد.

موجودیت این طرح نخستین بار در 1999 و در بیوگرافی کارل ساگان، اخترشناس که در 1996 درگذشت، ذکر شده بود. وی برای یک فیزیکدان کار می کرد و این فیزیکدان در 2000 گفته بود که اندازه این بمب دست کم به اندازه همانی بود که در هیروشیما منفجر شد.

در کتاب گرینوالد همچنین به طرح 1959 ارتش آمریکا برای ساخت پایگاه نظامی بر روی ماه با نام پروژه افق اشاره شده است. هدف از این کار ایجاد یک اجتماع دائم برای اسکان 10 تا 20 نفر تا اواخر 1966 بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1085

به "آمریکا درصدد بمب اتم زدن به کره ماه بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درصدد بمب اتم زدن به کره ماه بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید