8 دلیلی که چرا عاشق مردم چین می شوید

به گزارش شاتر عکاسی، مردم چین در کشور های خارجی خیلی محبوب نیستد زیرا بیشتر افراد نمی توانند تفاوت های فرهنگی را درک نمایند. بیشتر افراد سعی نمی نمایند تا ظاهر خشک مردم چین را کنار بزنند و فراتر از ظاهرشان را جویا باشند. اما برای کسانی که کوشش می نمایند تا آن ها را بشناسند، این مردم به برترین قسمت سفر به این کشور شگفت انگیز تبدیل می شوند. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا شما را باین مردم دوست داشتنی بیشتر آشنا کینم.

8 دلیلی که چرا عاشق مردم چین می شوید

مردم چین بسیار گوناگون هستند

غیرممکن است که یک صفت ر ا به نزدیک 1.3 بیلیون نفر اختصاص داد. 1.3 بیلیون نفر که از 56 قوم تشکیل شده شده اند و به 297 زبان زنده صحبت می نمایند، در 33 استان و منطقه و بعلاوه منطقه ها مالی گوناگونی زندگی می نمایند، غذاهای سنتی منطقه ها گوناگون را می خورند. هیچ دو فرد چینی شبیه به هم نیستندو هنکام سفر در این کشور گردشگران با افراد بسیار متفاوتی برخورد می نمایند که این تفاوت ها آن ها را شگفت زده می نماید. سوغات چین

مردم چین نمی ترسند که چیزی را که دوست دارند در هر مکان و زمانی بپوشند

پوشیدن پیژامه در مترو؟! چرا که نه! تیشرت هایی با نوشته های بی معنی رویشان؟ البته! نیم تنه با طرح پکن که یک شکم عظیم را نمایان می نماید؟ بله! مردم چین هرچه که دلشان بخواهد می پوشند و هیچکس هم نمی تواند جلویشان را بگیرد. از عظیمترین خط مد چین تا مرد همسایه که در هر آب و هوایی زیرپوش میپوشد، مد در چین هرآن چیزی است که بپوشید، و بهتر از این نمی تواند باشد.

در سنین بالا هم فعال می مانند

کشورهای خیلی کمی وجود دارند که پیر شدن در آن ها از چین بهتر باشد. با اینکه در بیشتر کشور های دیگر افراد مسن ترجیح می دهند تا در منزل بمانند و رعایت نمایند، در چین مردم ارتباط با افراد هم محلی را بسیار گرامی می دارند. در پارک محل با یکدیگر تای چی (tai chi) تمرین می نمایند، با یکدیگر به کلاس لیروبیک می فرایند و یا در میدان ها به پایکوبی هماهنگ می پردازند. ممکن است که شنماینده به نطر برسند اما مواظب باشید زیرا که افراد مسن چین نیروی مخفی و نهفته این کشور هستند.

مردم چین بسیار مهمان نواز هستند

با اینکه در ظاهر بسیار سرد و خشک به نظر می رسند اما زمانی که آن ها را بشناسید متوجه می شوید که یکی از مهمان نوازترین مردم کره زمین هستند. به علت جمعیت زیاد چین، مردم این کشور با غریبه ها به نسبت تعدادشان برخورد می نمایند. زمانی که چهره و اسمتان را یاد بگیرند دیگر جزئی از خانواده محسوب می شوید.

کنجکاوی بسیار سالمی دارند

اگر به چین سفر کردید از اینکه در میان چند فرد چینی احساس ستاره یک نمایش به شما دست داد تعجب نکنید. احتمال اینکه در اماکن گردشگری چین از شما عکس بگیرند، چه یواشکی یا چه آشکارا، خیلی زیاد است. این به این خاطر نیست که آن ها فکر می نمایند که شما در کشو خودتان فردی معروف هستید، بلکه به این علت است که احتمالا اولین فرد غیر چینی هستید ک دیده اند. بسیاری از مردم چین نسبت به افارد خارجی کنجکاوی زیبایی دارند و از اینکه آن را بروز دهند ترسی ندارند.

بسیار بخشنده هستند

علاوه بر اینکه بسیار مهمتن نوار هستند، بخشنده هم هستند. این موضوع با دعوت شدن به یک وعده غذا و کادو هایی که برایتان بعد از سفر می آورند، معین می گردد. در خانه ای که یک فرد چینی در آن باشد شما هیچوقت غذا، دوستو سیگار کم نمی آورید.

مردم چین هیچوقت حوصله سر بر نیستند

یکی از برترین صفات چین و مردمش غیرقابل پیش بینی بودن است. هیچوقت نمی دانید که در روز بعد برایتان چه پیش خواهد آمد. ممکن است با راننده تاکسی دیدار کنید که از شما می خواهد تا پسرش ازدواج کنید، ممکن است به یک بحث و جدل برخورد کنید که کل یک محله درگیر آن باشند، ویا ممکن است نگهبانی را ببینیند که در هنگام انجام وظیفه خوابیده باشد.

به سنت ها و فرهنگشان بسیار پایبند هستند

با قدمتی نزدیک به 5000 سال، چین و مردمش فرهنگی را بوجود آورده اند که تا به امروز همچنان وجود دارد. البته ممکن است برخی اوقات تماشا این فرهنگ عمیق از میان آسمان خراش های شهر سخت باشد امام مطمئن باشید که این فرهنگ همه جا هست. می توان آن را در مردی دید که کیف همسرش را حمل می نماید، در کارگرانی که در زمان استراحتشان ورزش می نمایند، و یا در آتش بازی هنگام غروب.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1773

به "8 دلیلی که چرا عاشق مردم چین می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دلیلی که چرا عاشق مردم چین می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید