11 سپتامبر چه تغییری در زندگی مسلمانان ایجاد کرد؟

به گزارش شاتر عکاسی، در تنگنای بیم و امید با نگاهی پژوهشی به زندگی مهاجران مسلمان در کانادا از سوی نشر نی منتشر شد.

11 سپتامبر چه تغییری در زندگی مسلمانان ایجاد کرد؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در تنگنای بیم و امید: پژوهشی درباره زندگی مهاجران مسلمان در کانادا، به تلاش عبدالمحمد کاظمی پور و با ترجمه بهرنگ صدیفی از سوی نشر نی منتشر شد.

پس از حوادث 11 سپتامبر 2001، نگاه جوامع و دولت های غربی نسبت به مسلمانان تغییری بنیادین کرد. این تغییر نگاه نه فقط بر روابط میان کشورهای مسلمان و غیر مسلمان تأثیر گذاشت، که بسیار بیش از آن، موجب تحول روابط میان جوامع غربی و اقلیت های مسلمانشان شد. امروزه مواضع احزاب و سیاستمداران این کشورها در قبال مسلمانان و نحوه رفتار با آنها در صدر عواملی هستند که سرنوشت انتخابات را برایشان رقم می زند. این کتاب نخستین آنالیز جامع وضعیت مسلمانان در کاناداست؛ کشوری که به لحاظ تجربه جهانی مهاجران در کشورهای مقصد، غالباً به مثابه استثنایی بر قاعده شناخته می گردد. آگاهی از این تجربیات باید برای خواننده ایرانی اهمیت ویژه ای داشته باشد، چرا که سالانه نزدیک به 10 هزار ایرانی کشور خود را به قصد اقامت دائم در کانادا ترک می نمایند؛ رقمی که در 10 سال گذشته ایران را به یکی از 10 کشور عمده مهاجرفرست به کانادا تبدیل نموده است.

این کتاب حاصل کار پژوهشی سنگین و چندین ساله ای است که بر روی داده های مربوط به سرشماری ها، نظرسنجی ها، مصاحبه های رودررو، مباحثات طولانی با سایر پژوهشگران، و بالاخره مشاهدات نویسنده. نسخه انگلیسی کتاب را انتشارات دانشگاه بریتیش کلممبیای کانادا در 2014 منتشر کرد، و در 2015 این کتاب از سوی انجمن جامعه شناسی کانادا به عنوان کتاب سال انتخاب شد و جایزه معروف جان پورتر را دریافت کرد.

نویسنده کتاب، عبدالمحمد کاظمی پور، متولد بروجرد ایران است و در حال حاضر استاد جامعه شناسی و صاحبت کرسی مطالعات قومی در دانشگاه کلگری کاناداست.

در تنگنای بیم و امید: پژوهشی درباره زندگی مهاجران مسلمان در کانادا در 320 صفحه و به قیمت 28 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 440

به "11 سپتامبر چه تغییری در زندگی مسلمانان ایجاد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 سپتامبر چه تغییری در زندگی مسلمانان ایجاد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید