10 بازی واقع گرایانه برتر پلی استیشن 5؛ از نایت سیتی تا سیاتل آخرالزمانی

به گزارش شاتر عکاسی، یکی از مواردی که می تواند فروش بازی ها را به شدت افزایش دهد، وعده واقع گرایی است. بیشتر افراد می خواهند از واقعیت فرار کند و در جهانی غنی و پرآشوب بازی ها خود را غرق نمایند و چه بسا در بیشتر موارد هرچه این جهان واقعی تر به نظر برسد، ارتباط با آن آسان تر باشد. اگرچه این موضوع موردی بحث برانگیز در سال های اخیر صنعت بازی بوده است اما بازیکنان معمولی به سمت بازی هایی کشیده می شوند که گرافیک بهتری داشته باشند. البته عبارت واقع گرایانه می تواند برای بسیاری از افراد معانی زیادی داشته باشد و همانطور که در این فهرست خواهید، واقع گرایی صرفا به معنای ایجاد جهانی با بیشترین شباهت به جهانی واقعی نیست.

10 بازی واقع گرایانه برتر پلی استیشن 5؛ از نایت سیتی تا سیاتل آخرالزمانی

در واقع مهم نیست که یک بازی چقدر فراطبیعی باشد، اگر مدل های سه بعدی شخصیت ها و مواردی نظیر نورپردازی به میزان کافی باکیفیت باشند، می توان آن را واقع گرایانه شمرد. از طرفی مکانیک هایی در گیم پلی که باعث می شوند مبارزه، پیمایش و اکتشاف چیزی بیش از صرفا لمس دکمه ها باشد به غوطه ور شدن بازیکن یاری زیادی می نمایند. خوشبختانه پلی استیشن 5 شامل آثار زیادی است که توهم واقعیت را به افرادی که این کنسول را دارند می فروشند و در این مقاله به 10 مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

10. Death Stranding

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Kojima Productions

سال انتشار: 2019

در حالی که عناصر فراطبیعی بازی دث استرندینگ به دور از واقعیت هستند، تجربه گیم پلی این بازی یکی از خیره نماینده ترین مواردی است که می توانید در پلی استیشن 5 تجربه کنید. اغلب به شوخی و شاید به درست گفته می گردد که کوجیما (Kojima) با توجه به محیط های واقعی دث استرندینگ و شگفت انگیز آن و شیوه ای که بازیکنان باید با محموله های سنگین آن ها را طی نمایند، پیشرفته ترین شبیه ساز پیاده روی جهان را درست نموده است. در واقع مبارزه در این بازی در مقایسه با جهت یابی محیطی به یک کار جانبی تبدیل می گردد، جایی که دانستن اینکه کدام مسیر را باید طی کنید و چگونه کالا های خود را سازماندهی کنید به یک معما تبدیل می گردد و شباهت زیادی به حمل محموله در جهانی واقعی دارد. این بازی به طور منحصربه فردی هیجان سفر در یک جهانی مجذوب کننده را در یک پیاده روی البته با خطر بسیار بیشتر نسبت به جهانی واقعی، به تصویر می کشد.

9. Gran Turismo 7

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Polyphony Digital

سال انتشار: 2022

در این فهرست جای یک بازی مسابقه ای خالی است و در پلی استیشن 5 هیچ بازی مسابقه ای بیشتر از گرن توریسمو 7 واقع گرایانه نیست. با توجه به شبیه ساز بودن این بازی، تاکید نسخه های قبلی خود را بر وسایل نقلیه و محیط های شگفت انگیز فوتورئافهرستی همراه با فرمان پذیری یا هندلینگ عالی که شبیه به یک رانندگی واقعی است، حفظ می نماید. با این حال اگر هدست پلی استیشن وی آر2 دارید، با توجه به پشتیبانی کامل این اثر از واقعیت مجازی، می توانید تجربه بهتری را داشته باشید و می توانید احساس کنید در حال مسابقه با ماشینی واقعی در پلی استیشن 5 هستید. در حالی که تعهد این سری بازی به واقع گرایی مخصوص همه سلیقه ها نیست، اما نمی توان انکار کرد که محیط پرجزئیات و از همه مهم تر، شبیه سازی رانندگی در برترین حالت خود هستند.

8. Avatar: Frontiers of Pandora

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Massive Entertainment

سال انتشار: 2023

اگرچه هیچ کس باور نمی نماید که جهانی پاندورای آواتار واقعا وجود داشته باشد اما در این بازی چنان جلوه های بصری چشم نوازی وجود دارد که خوردن فریب این که این جهان وجود دارد بسیار آسان می گردد. اگرچه این بازی به بسیاری از عناصر آثار جهان باز استودیوی یوبی سافت که همه در طول سال ها از آن ها خسته شده اند، پایبند است اما گرافیک این بازی باعث می گردد که بسیاری از آن عناصر به حاشیه روند. هر ذره از جهانی پاندورا که در بازی به تصویر کشیده شده است به طور خستگی ناپذیری روی آن کار شده است تا اطمینان حاصل گردد که حتی جزئی ترین پوشش گیاهی یا جانوری، زنده و واقعی احساس گردد.

در نسلی از بازی ها که تا به امروز از نظر پیشرفت فناوری نسبتاً ضعیف به نظر می رسد، این بازی یک تجربه بصری واقعا در حد و میزان نسل نهم را ارائه می نماید که با موتور بازی سازی اسنودراپ (Snowdrop) یوبی سافت ساخته شده است. این که بازی فاصله کمی با جلوه های فیلم های آواتار جیمز کامرون (James Cameron) داشته باشد، کار آسانی نیست و این تضمین می نماید که اگرچه داستان و گیم پلی در این بازی نسبتا آشنا هستند، اما بخواهید که ساعت ها را در جهانی سرسبز آن بگذرانید.

6. Horizon Forbidden West

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Guerrilla Games

سال انتشار: 2022

هورایزن فوربیدن وست مانند نسخه قبل خود بار دیگر مرز های گرافیک بازی ها را در زمان عرضه جابجا نموده است و جهانیی را ارائه داد که نفس گیر بود. می توان گفت که برجسته ترین جنبه بازی، محیط های پرجزئیات آن است. از کوه های سر به فلک کشیده گرفته تا جنگل های سرسبز و منطقه ها آتشفشانی، هر گوشه از بازی پر از جزئیات است و تیم گوریلا گیمز به طرز ماهرانه ای از سخت افزار پلی استیشن 5 برای ایجاد جهانیی پر از رنگ و زندگی استفاده نموده است. در این میان ماشین های موجود در بازی حتی چشمگیرتر از پیشینیان خود در نسخه قبل هستند. هر دستگاه با جزئیات پیچیده طراحی شده است و انیمیشن های روان آن ها باعث می گردد که شبیه موجودات زنده واقعی باشند. در این میان مدل های سه بعدی شخصیت ها نیز حرفی باقی نمی گذارند. به طور کلی فوربیدن وست یک شاهکار بصری است که در تاریخ بازی ماندگار خواهد شد.

5. The Callisto Protocol

تهیه نماینده: Krafton / سازنده: Striking Distance Studios

سال انتشار: 2022

این بازی که مانند جانشینی برای بازی دد اسپیس (Dead Space) است، با اینکه پس از انتشار نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد اما یکی از خیره نماینده ترین بازی های ویدیویی است که تا به امروز در ژانر ترس و بقا منتشر شده است. محیط های سه بعدی بی نظیر و افکت های نورپردازی عالی یک ویژگی مجذوب کننده هستند، اما این جزئیات شخصیت های انسانی است که واقعا این بازی نسبت به دیگر بازی ها برجسته می نماید. استودیوی Striking Distance پیش از انتشار این اثر اعلام نمود که بازی دارای واقعی ترین مدل های سه بعدی انسانی است که تا به حال در یک بازی ویدیویی نشان داده شده است که البته بیراه هم نگفته اند. از طرفی با وجود فناوری ری تریسینگ، جای تعجب نیست که بسیاری از بازیکنان تصور می کردند که گیم پلی اولیه بازی در واقع یک ویدیوی از پیش رندر شده باشد تا گیم پلی واقعی بازی!

4. The Witcher 3: Wild Hunt

تهیه نماینده: CD Projekt / سازنده: CD Projekt Red

سال انتشار: 2015

نوبتی هم که باشد نوبت یک بازی از استودیوی سی دی پراجکت رد است. ویچر 3 در زمان عرضه پیروز شد تا یکی از چشم نوازترین بازی های صنعت را تحویل بازیکنان دهد و با آپدیت نسل نهمی حتی زیباتر از قبل شد. جهانی بازی ویچر که به کانتیننت (Continent) مشهور است، یکی از واقعی ترین جهان های جهان باز است که تا به حال ساخته شده است و بدون توجه به اینکه کجا می روید، جزئیات بسیار زیادی در همه جای این جهان وجود دارد که تماشا آن ها لذت بخش است اما از آنجایی که ساخت منظره ها خیره نماینده برای این بازی کافی نبوده است، ماموریت ها و شخصیت ها به قدری پر از جزئیات هستند که همه چیز واقعا زنده به نظر می رسد که این حتی در برترین بازی های جهان باز نیز نادر است. از طرفی اینکه یک بازی نزدیک به یک دهه همچنان یکی از برترین ها از منظر گرافیک باشد، یک دستاورد بزرگ است.

3. The Last of Us Part II

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Naughty Dog

سال انتشار: 2020

بازی لست آو آس 2 حاصل تمام تجربیاتی بود که ناتی داگ در طول سال های فعالیت خود از نظر بصری به آن دست یافته بود و در حالی که مدل های سه بعدی شخصیت ها بعضی از باورپذیرترین مدل ها در تاریخ بازی ها هستند، محیط های متنوع و البته پر از جزئیات بازی به طرز خیره نماینده ای واقع به نظر می رسند. بازی از منظر گیم پلی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. هر سلاح حس منحصربه فردی دارد و دست کمی از جهانی واقعی ندارد. از طرفی جراحات شخصیت ها به شدت واقع گرایانه طراحی شده و واکنش شخصیت ها به آن ها مثال زدنی است. در این میان هوش مصنوعی دشمنان نیز در سطحی از واقع گرایی قرار گرفته است که در کمتر اثری تا به امروز شاهد آن بوده ایم. بحث در خصوص این بازی زیاد است اما شاید بتوان گفت که تنها چیز در بازی که کسی روی آن بحثی ندارد، جلوه های بصری آن است.

3. Alan Wake 2

تهیه نماینده: Epic Games / سازنده: Remedy Entertainment

سال انتشار: 2023

حتی با اینکه این بازی آلن ویک 2 یک اثر تخیلی در سبک ترس و بقا به نظر می رسد اما نقطه عطفی غیرقابل انکار در صنعت بازی از منظر گرافیک است. با بهره مندی گسترده از فناوری های گرافیکی مختلف، تمام جنبه های طراحی زیبایی شناختی بازی، از نورپردازی محیط ها گرفته تا چروک های ظریف پوست شخصیت ها به طور غیرقابل تصوری با جزئیات ارائه شده است. اما شاید تأثیرگذارترین ویژگی در خصوص این بازی این باشد که ویدیوهای لایو اکشن را با گیم پلی درون موتور بازی ترکیب می نماید. از طرفی بازآفرینی های انسان ها در بازی آنقدر دقیق است که فهمیدن اینکه واقعی نیستند، بسیار سخت است. به طور کلی الن ویک 2 استانداردی را از نظر گرافیک ایجاد می نماید که رسیدن به آن کار هر اثری نیست.

2. Cyberpunk 2077

تهیه نماینده: CD Projekt / سازنده: CD Projekt Red

سال انتشار: 2020

اگرچه سایبرپانک 2077 مانند بازی ویچر 3 محبوبیت جهانی ندارد، اما نمی توان مجذوب کنندهیت خیره نماینده جهان باز آن را انکار کرد. نایت سیتی (Night City) یکی از پر جزئیات ترین مکان های موجود در هر بازی ویدیویی است، به گونه ای که علی رغم وقوع در جهانیی آینده نگرانه، گم شدن در این شهر شلوغ بسیار آسان است. این بازی در زمان عرضه شاید آن چیزی نبود که بسیاری انتظار داشتند اما 4 سال از آن موقع گذشته و می توان گفت که با وجود به روزرسانی های منتشر شده، اینطور به نظر می رسد که اگر صفحه نمایش نبود، می توانستید دست خود را دراز کنید و هر جنبه ای از جهانی بازی را لمس کنید. فارغ از شهری پر جزئیات که هر گوشه از آن مجذوب کنندهیت خاص خود دارد، بازی در زمینه مدل سازی شخصیت ها و دیگر المان های بازی عملکرد بسیار خوبی دارد و با برترین های فهرست قابل مقایسه است.

1. Red Dead Redemption 2

تهیه نماینده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar Games

سال انتشار: 2018

اگرچه هنوز آپدیتی برای بهبود گرافیک بازی رد دد ریدمپشن 2 برای کنسول های نسل نهم منتشر نشده است اما بازی روی پلی استیشن 5 از برترین جلوه های بصری را ارائه می دهد. ناگفته نماند که این بازی یک اثر در سبک جهان باز است و جهانیی به شدت بزرگ و پر جزئیات را به بازیکن ارائه می دهد که هر گوشه از آن عالی کار شده است. اما فراتر از آن محیط ها و مدل های شخصیتی عالی، این اثر جزئیات بسیار ریزی نیز در رفتار شخصیت های غیر قابل بازی گرفته تا زیست بوم جانوری پیچیده، عواقب رفتارهای بازیکن، چرخه های دقیق و علمی ماه و حتی احتیاج به تمیز کردن منظم سلاح هایتان دارد. در این میان حرکات سنگین آرتور مورگان ممکن است بعضی از هواداران را شاکی کند اما با این وجود، این بازی گواهی بر تعهد بی نظیر راک استار به پرداخت به جزئیات دقیق است و همین جزئیات است که آن را به واقع گرایانه ترین بازی این فهرست تبدیل نموده است.

منبع: WhatCulture

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1403 بروزرسانی: 17 شهریور 1403 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2334

به "10 بازی واقع گرایانه برتر پلی استیشن 5؛ از نایت سیتی تا سیاتل آخرالزمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی واقع گرایانه برتر پلی استیشن 5؛ از نایت سیتی تا سیاتل آخرالزمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید