کره شمالی یک پرتابه ناشناس دیگر شلیک کرد

به گزارش شاتر عکاسی، ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه بیان نمود که کره شمالی یک پرتابه ناشناس که به احتمال زیاد موشک بالستیک بوده است، به سمت دریای شرق شلیک نموده است.

کره شمالی یک پرتابه ناشناس دیگر شلیک کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه گفت که کره شمالی که طی چند روز گذشته بارها دست به آزمایش موشکی زده است، مجددا یک پرتابه ناشناس دیگر شلیک کرد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این شلیک به سمت دریای شرق اجرا شده و مختصات آن و نوع موشک هنوز تعیین نیست اما کارشناسان نظامی کره جنوبی می گویند که این پرتابه احتمالا یک موشک بالستیک بوده است.

دولت کره شمالی روز شنبه گفته بود که یگان موشکی مستقر در راه آهن این کشور، در تمرین نو خود برای شلیک، روز آدینه دو موشک راهنمایی شونده تاکتیکی به هدفی در دریای شرقی پرتاب نموده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که این واحد در استان پیونگان شمالی در مرز چین این رزمایش را با هدف آنالیز و سنجش مهارت و دقت در فرایندهای عملیاتی خود برگزار نموده است.

این چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک هفته گذشته است.

بامداد روز چهارشنبه نیز رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که در نوترین شلیک پرتابه به وسیله این کشور، یک موشک مافوق صوت با موفقیت آزمایش شده و بعد از 1000 کیلومتر پرواز، با دقت به هدف خود اصابت نموده است.

پیش از این، وزارت خارجه کره شمالی با بیان اینکه آزمایش های موشکی این کشور تمرینی برای دفاع از خود است، گفت تحریم های نو آمریکا نشان دهنده نیات خصمانه واشنگتن برای انزوا و اختناق پیونگ یانگ است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2021

به "کره شمالی یک پرتابه ناشناس دیگر شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی یک پرتابه ناشناس دیگر شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید