چه کسی پول دیوار مکزیک را پرداخت می کند؟

به گزارش شاتر عکاسی، لقتصادنیوز: پیر لمیو، اقتصاددان و نویسنده اهل کانادا است که توجیه اقتصادی ساخت دیوار مکزیک را به نقد کشیده است:

چه کسی پول دیوار مکزیک را پرداخت می کند؟

به گزارش خبرنگاران:، هنگامی که می گوییم کالا یا خدمت A از طریق X پرداخت می شود، منظورمان این است که X منابع لازم(ماشین ها، نیروی کار و سایر ورودی ها) برای تولید A را فراهم می کند. اگر بگوییم که A به طور غیرمستقیم از طریق Y پرداخت می شود، منظورمان این است که Y منابع لازم برای تولید X را مهیا می کند تا در نهایت X منابع لازم برای A را ایجاد کند. اگر شخصی از پرداخت پول تعبیر دیگری داشته باشد، او یک نظریه ثابت و قابل فهم در مورد تئوری هزینه ندارد یا در تلاش برای گمراه کردن مخاطبان خود است.

به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در 8 ژانویه در مورد دیوار گفت: دیوار مرزی به سرعت هزینه خود را پرداخت می کند. هزینه مواد مخدر غیرقانونی بیش از 500 میلیارد دلار در سال است؛ بسیار بیشتر از 7/ 5 میلیارد دلاری که ما از کنگره درخواست کرده ایم. این دیوار همچنین به طور غیرمستقیم با تجارت جدیدی که با مکزیک ایجاد کردیم، پرداخت خواهد شد. من نمی دانم این رقم 500 میلیارد دلار از کجا می آید، حدس می زنم که یک برآورد از سلامت عمومی باشد که جزء اصلی آن بهره وری ازدست رفته مصرف کنندگان مواد مخدر است. با فرض اینکه دیوار ساخته شده و عرضه تمام مواد در بازار آمریکا متوقف شده باشد، بسیار بعید است که معتادان مادرزادی به طور داوطلبانه 7/ 5 میلیارد دلار را به خزانه دولت بازگردانند. اگر دولت آمریکا 7/ 5 میلیارد دلار اقتصادیات از معتادان بهبودیافته دریافت کند، در حقیقت اینها هستند که خواهی نخواهی هزینه دیوار را پرداخت خواهند کرد. در واقع دیوار همانند یک پل متحرک که می تواند توسط کاربرانش، از طریق عوارض، تامین اقتصادی شود، هزینه خود را در نمی آورد.

آخرین جمله ترامپ، یک مثال بدتر از تقلب فکری است. چگونه تجارت بزرگی که با مکزیک ساخته ایم(USMCA)، می تواند هزینه دیوار را پرداخت کند؟ راهی که ممکن است ترامپ تصور کند، فقیر کردن مصرف کنندگان یا کارگران مکزیکی است. مصرف کنندگان مکزیکی به دلیل قیمت بالاتر فقیرتر می شوند. اما توجه داشته باشید که این مکزیکی ها حتی به طور غیرمستقیم پولی برای ساخت دیوار به معنای اقتصادی پرداخت نمی کنند؛ اما آنها توسط USMCA مجازات می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 967

به "چه کسی پول دیوار مکزیک را پرداخت می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی پول دیوار مکزیک را پرداخت می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید