چرا مادر رینیرا تارگرین در سریال خاندان اژدها هیچ اژد هایی نداشت؟

به گزارش شاتر عکاسی، اِما آرین، مادر رینیرا تارگرین در سریال خاندان اژد ها (House of the Dragon) نیمه تارگرین بود، اما برخلاف دختر و شوهرش، هرگز سوار اژد ها نشد و هیچ اژد هایی نداشت.

چرا مادر رینیرا تارگرین در سریال خاندان اژدها هیچ اژد هایی نداشت؟

به گزارش روزیاتو، توانایی سوار شدن بر و راهنمایی یک اژدها، ویژگی حیاتی اثبات اعتبار تارگرین ها در سریال خاندان اژدهاست و تقریباً تمام شخصیت هایی که خون تارگرینی در رگ های خود دارند، از جمله شخصیت هایی مانند لینور ولاریون، در سریال مذکور رابطه ای عمیق با یک اژد ها دارند. اما چندین استثناء بزر نیز وجود دارد، مانند همسر اول شاه ویسریس و مادر رینیرا تارگرین که اِما آرین نام داشته و دارای مو هایی نقره ای رنگ بود.

چرا مادر رینیرا تارگرین اژد ها نداشت؟

در حالی که در جهانی سریال خاندان اژد ها اشاره ای به شجره نامه اِما آرین نمی گردد، اما پیشینه او در کتاب آتش و خون (Fire & Blood) جرج آر آر مارتین مورد پوشش قرار گرفته است. شاه ویسریس تارگرین اول، پسر عموی اِما بود هر دو نوه شاه جاهریس تارگرین اول بودند. مادر رینیرا دختر دیلا تارگرین، دختر شاه جاهریس بود که با رودریک آرین ازدواج نموده و مدت کوتاهی بعد از به جهان آوردن اِما درگذشت.

در حالی که بیشتر عموزاده های تارگرینِ اِما اژدهاسوار بودند، در کتاب آتش و خون مارتین اشاره ای به این نشده که آیا تخم اژد هایی در هنگام تولد اِما در گهواره او قرار داده شده یا خیر. با این وجود، علیرغم این واقعیت که شوهر و دخترش اژدهاسوارانی مشهور بودند، اِما پیش از مرگش در جهانی سریال خاندان اژد ها هرگز اژد هایی را در اختیار نگرفته، سوار اژد ها نشده و سعی نکرد تخم اژد هایی را آماده باز شدن کند.

برخلاف ویسریس و رینیرا، اِما همراه با اژدهایان بزرگ نشده بود و به همین دلیل، احتمالاً هرگز احتیاج به سوار شدن به اژد ها را حس ننموده بود. بزرگ شدن در ویل بدون اینکه مادرش ارزش های تارگرینی را در وی نهادینه کند باعث شد که اِما فرهنگ تارگرینی و مرتبط با اژد های این خانواده را نپذیرد، تا اینکه در دوران نوجوانی با ویسریس ازدواج کرد که خود ولیعهد و میراث دار آینده آیرون ثرون بود. بعلاوه به علت دور بودن ویل، اِما چندان با شاه جاهریس و ملکه آلیسان تارگرین ملاقات و مراوده نداشت و به همین دلیل کسی نبود که به درستی اژدهاسواری، حاکم شدن بر آن ها و مراقبت از این جانوران ترسناک را به وی یاد دهد.

علاوه بر این، مادر اِما آرین، دیلا تارگرین، به خاطر شخصیت ترسویش و به طور ویژه ترس از اژدهایان شناخته می شد. از آنجایی که دیلا خود اژد ها سوار نبود، این موضوع را از اولویت های تربیت اِما قرار نداده و تخم اژد هایی برای وی در نظر نگرفت. در حالی که اِما در هنگام مرگ مادرش نوزاد بود، به نظر می رسد که ترس و تردید مادرش نسبت به اژدهایان را به ارث برد و به همین دلیل بود که در اپیزود اول سریال خاندان اژدها، وی رضایت چندانی از اینکه دخترش بر سیراکس سوار می شد نداشت. شاید اِما نیز در این باور با ویسریس اشتراک داشت که کنترل کردن اژدهایان یک توهم است و به همین دلیل از اتفاقاتی که ممکن بود هنگام سوار شدن بر اژدهایان یا کوشش برای رام کردنشان رخ دهند بیم داشت.

اگر چه شاید اِما آرین برخلاف دیگر اعضای خاندان تارگرین رابطه نزدیکی با اژدهایان نداشت، اما اشتراک خونی با آنان هنوز هم برای داستان رینیرا و آینده سریال خاندان اژد ها اهمیت داشت. خاندان اژد ها به درگیری های رینیرا و ایگان برای ثابت کردن اینکه کدام یک بیشتر لیاقت آیرون ثرون را دارد ادامه خواهد داشت، در حالی که مادر رینیرا اعتبار بیشتری در این زمینه به او می دهد. به خاطر پدر و مادرش، رینیرا سه چهارم تارگرین است در حالی که ایگان، پسر آلیسنت تنها نیمه تارگرین است.

با این وجود، جایگاه نیمه آرینِ اِما تاثیر حتی بیشتری روی موفقیت رینیرا تارگرین در فصل دوم سریال خاندان اژد ها خواهد داشت. بانو جین آرین وفاداری خود را به ملکه رینیرا اعلام می نماید که بیش از همه به خاطر خون آرینیِ اِما است و مهربانی اِما نیز نشان می دهد که ویل از نگاه تارگرین ها بیشتر قابل اعتماد به نظر برسد. کتابی که سریال خاندان اژد ها از آن الهام گرفته فاش می نماید که پرچم و نشان مخصوص ملکه رینیرا تارگرین شامل ماه و شاهین متعلق به خاندان آرین است که اهمیت میراث مادرش برای آرمان وی را نشان می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2224

به "چرا مادر رینیرا تارگرین در سریال خاندان اژدها هیچ اژد هایی نداشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مادر رینیرا تارگرین در سریال خاندان اژدها هیچ اژد هایی نداشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید