وعده های سلامتی اپل واچ محقق نشده اند

به گزارش شاتر عکاسی، به گفته کارشناسان حوزه بهداشت، دستگاهی که از سوی اپ به عنوان آینده سلامت معرفی می گردد، هنوز روش درمان بیماران را تغییر نداده است.

وعده های سلامتی اپل واچ محقق نشده اند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از فایننشال تایمز، محققان دانشگاه هاروارد، بیش از دو سال در یک مطالعه بی سابقه از ساعت های اپل برای ردیابی چرخه تخمک گذاری 70000 زن استفاده نموده اند، اما به نظر می رسد این ساعت ها چندان پیروز عمل ننموده اند.

سازنده آیفون، از اپل واچ به عنوان دستگاه نهایی برای زندگی سالم یاد می نماید، اما سرپرست این پژوهش، پرفسور ماهالینگایا می گوید بعید است که اپل واچ بتواند به طور تخصصی برای بیماران استفاده گردد، زیرا نوآوری کافی برای اعتبارسنجی و ترکیب داده ها در اپل واچ، وجود ندارد.

مشکل ماهالینگایا در یافتن راه هایی برای ادغام فناوری اپل در مراقبت های روزانه تا حدی به این علت است که اپل واچ، که در سال 2015 عرضه شد و روی مچ دست بیش از 100 میلیون نفر استفاده می گردد، تا حد زیادی نتوانسته است به وعده اش عمل کند.

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل، بار ها گفته است که بزرگترین یاری اپل به دنیا در سلامت و تندرستی خواهد بود و اپل واچ با مجموعه ای از حسگر ها که می تواند سطح اکسیژن خون را مقدار گیری کند، قابل مشاهده ترین بخش این استراتژی است. شما می توانید با اپل واچ، حرکت، خواب و ضربان قلب را پیگیری کنید و نوار قلب بگیرید.

هنگامی که اپل ویژگی ECG را در سال 2018 معرفی کرد، دکتر ریچارد میلانی، نایب رئیس قلب و عروق در Ochsner Health، پیش بینی کرد که این ویژگی آینده را در خصوص نحوه نظارت و درمان بیماران تغییر خواهد داد. او گفت که به یاد می آورد همکارانی به سمتش می دویدند و می گفتند: من می توانم سلامت بیمار را تشخیص بدهم و حتی نیازی به انجام آزمایش دیگری ندارم، زیرا این ساعت هوشمند حاوی نمره بالینی است!

او نسبت به مدیریت سلامت بیماران مبتلا به بیماری های مزمن قلبی با یاری ساعت هوشمند خوش بین بود. میلانی گفت که تیم او اکنون می تواند داده های هزاران بیمار را زیر نظر بگیرد و سپس از هوش مصنوعی برای پیش بینی مواردی مانند افرادی استفاده نمایند که احتمالا در سال آینده مشکل حرکتی پیدا می نمایند. اما او اذعان می نماید که پزشکان عادی همه این کار ها را انجام نمی دهند.

مایکل بروس، روانشناس بالینی معروف به پزشک خواب نیز معتقد است که ابزار های پوشیدنی مانند اپل واچ می توانند رابطه منفعل پزشک و بیمار سنتی را مختل نمایند. اما 99.9 درصد از پزشکان به این موضوع بی علاقه اند.

پتانسیل داده ها برای بهبود پزشکی پیشگیرانه بسیار زیاد است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید که بیماری های مزمن محرک اصلی هزینه های 3.8 تریلیون دلاری مراقبت های بهداشتی آمریکا هستند و اغلب با ورزش، رژیم غذایی و تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری هستند.

دکتر استیون لیبوف، یکی از بنیانگذاران Valencell می گوید: اگر تمام چیزی که از مردم داشتید ضربان قلب دقیق و زمینه فعالیت دقیق در طول روز برای زندگی کامل یک فرد بود، می توانستید مدل سازی کنید که آیا فشار خون بالا یا دیابت دارد یا خیر..

وی اضافه کرد: مشکل این است که جامعه پزشکی آن را نپذیرفته و برای مدتی طولانی هم نخواهد بود. [سازمان غذا و دارو]باید آن را تأیید کند و سپس پزشکان باید آن را بپذیرند و سپس باید هزینه آن را بازپرداخت نمایند. این یک روند طولانی است که آنقدر ها هم که تصور می گردد ساده نیست.

اپل کوشش نموده است تا به بعضی از آن ها نفوذ کند، برای مثال با شراکت با Johnson & Johnson، گروه دارویی مشهور، آنالیز می نماید که چگونه ساعت اپلمی تواند خطر سکته را کاهش دهد. اما منتقدان می گویند که کوشش های اپل با وعده های بازاریابی آن مطابقت نداشته است. سامی اینکینن، مدیر اجرایی Virta Health، یک کلینیک پزشکی از راه دور با تمرکز بر دیابت نوع 2، گفت که صرف دادن اطلاعات بیشتر به مردم کافی نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2189

به "وعده های سلامتی اپل واچ محقق نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده های سلامتی اپل واچ محقق نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید