همایش ملی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا از منظر مردم شناسی برگزار می شود

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران، همایش پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران از منظر علوم اجتماعی و مردم شناسی از سوی سه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

همایش ملی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا از منظر مردم شناسی برگزار می شود

علیرضا حسن زاده، عضو هیات علمی و رئیس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر علمی این همایش ضمن بیان این خبر گفت: شیوع بیماری کرونا و تبدیل آن به یک همه گیری جهانی حوزه های مختلف از زندگی اجتماعی و عمومی مردم جهان و ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

در این میان حوزه های مهم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع فرهنگی در دو صورت امروزی (کتاب و غیره) و سنتی آن تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته اند. با توجه به این واقعیت ها همایش یاد شده فرصتی برای هم اندیشی در بررسی جوانب و جنبه های مختلف ظهور کرونا در ایران خواهد بود تا ضمن درک بهتر این مساله راهکارهای گوناگون برای مسائل موجود و آینده ارائه شود.

دبیر علمی این همایش اضافه نمود: با توجه به شرایط همه گیری کرونا و اصل فاصله گذاری اجتماعی، همایش یادشده در قالب یک همایش صوتی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند چکیده و اصل مقالات خود را در قالب فایل های صوتی برای دبیرخانه علمی همایش ارسال فرمایند.

وی تأکید کرد: در عین حال فایل های نوشتاری نیز قابل دریافت و نمایش خواهد بود. دبیرخانه همایش، فایل های نوشتاری را به صوتی تبدیل خواهد کرد.

مصطفی اسدزاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: همایش پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران در شکلی مجازی برگزار می شود و مجموعه مقالات آن در قالب کتاب صوتی منتشر خواهد شد.

وی اضافه نمود: در فراخوان همایش محورهای این همایش و نشانی ارسال مقالات درج شده است. مهلت دریافت چکیده مقالات تا 15 تیر 99 و زمان دریافت اصل مقالات 15 مرداد است. زمان برگزاری این همایش مجازی نیز سیزده شهریور 99 برابر با روز ملی مردم شناسی است.

علاقه مندان می توانند فراخوان همایش و اطلاعات مربوط به آن را در پایگاه های اطلاع رسانی سه پژوهشگاه به www.richt.ir، www.ihcs.ac.ir و www.ricac.ac.ir مشاهده کنند. تلفن 88901295 نیز جوابگوی پژوهشگران در این زمینه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1000

به "همایش ملی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا از منظر مردم شناسی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا از منظر مردم شناسی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید