خبرنگاران گچسارانی ها به پویش در خانه بمانیم پیوستند

به گزارش شاتر عکاسی، گچساران - خبرنگاران - مردم گچساران که شهرستان آنان در محل اتصال استان های بوشهر، خوزستان و فارس واقع شده است و یکی از مناطق مستعد برای انتشار ویروس کروناست در حرکتی خودجوش به پویش در خانه بمانیم پیوستند.

خبرنگاران گچسارانی ها به پویش در خانه بمانیم پیوستند

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مردم این شهرستان در گروه های مجازی شهروندان را دعوت کردند به پویش در خانه بمانیم بپیوندند.

بعضی از شهروندان با انتشار تصاویری در استوری های خود در شبکه های مجازی اعلام کردند ماندن در خانه،نپذیرفتن مهمان و رعایت اصول بهداشتی سه رکن اصلی پیشگیری از انتشار ویروس کروناست که احتیاج است همه در این زمینه همراه شوند.

آنان از مخاطبان خود می خواهند برای احوال پرسی اقوام،فرزندان و به ویژه سالخوردگان از تلفن استفاده نمایند.

گچسارانی ها معتقدند به جای شایعه پراکنی در خصوص آمار ویروس کرونا دست به انجام یک اقدام عملی بزنند.

یک شهروند گچسارانی گفت: تا حد امکان خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهم.

فرشته کمالی اضافه کرد: در صورت احتیاج ضروری برای مراجعه حضوری پس از ورود به خانه دست ها را شسته و سپس کالاها را از کیسه خارج و اقدام به ضدعفونی آنان می کنم.

وی از شهروندان خواست که در این شرایط حساس برای حفظ جان خود و خانواده ها با ترتیب دادن دورهمی های خانوادگی یا سرگرم شدن در فضای مجازی به کاهش ابتلا به این ویروس یاری نمایند.

یکی جوان گچسارانی معتقد است وقتی عنوان می گردد که ریشه کنی ویروس کرونا احتیاجمند عزم ملی است یعنی هر کس باید قدمی بردارد.

رویا حسن زاده اضافه کرد: ماندن یک ماه در خانه بسیار راحت تر از یک ساعت بستری شدن در بیمارستان است.

وی ابراز داشت: ضدعفونی کردن کارت های بانکی و شستن یا قرار دادن لباس ها در نور آفتاب پس از برگشتن به خانه از اصول ایمنی است که پس از بازگشت به خانه انجام می دهم.

یک جوان گچسارانی با اشاره به تعطیل شدن بازار گچساران تاکید نمود: این اقدام نشان دهنده جدی بودن مساله احتمال انتشار ویروس کروناست.

امیر محمد کشکولی با یادآوری اینکه تعدادی از فعالان نظام سلامت برای مداوای بیاران کرونایی جام خود را از دست داده انداضافه کرد: ماندن در خانه حداقل اقدام شهروندان برای خارج شدن از این بحران است.

وی گفت: در صورت ضرورت به بیرون رفتن از خانه از ماسک و دستکش استفاده کنیم.

کشکولی اضافه کرد: شهروندان اگر سلامت خود و خانواده خود را دوست دارند در بیرون از خانه اسپری ضدعفونی به همراه داشته باشند.

یک زن خانه دار گفت: پویش مردمی در خانه بمانیم مبارزه عملی با ویروس کروناست که می تواند منجر به ریشه کنی این بیماری گردد.

طاهره نظری مطرح کرد: به جای گشتن به دنبال دستکش و ماسک با ماندن در خانه و شست و شوی اصولی دست ها بدون بهانه و به مدت 20 ثانیه گامی برای ریشه کنی این بیماری بردارند.

او با اشاره به اینکه تصور اینکه یکی از اعضای خانواده ما در بیمارستان بستری گردد و اجازه دیدن او را نداشته باشیم بسیار سخت است از شهروندان خواست به پویش در خانه بمانیم بپیونند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:شهروندان از حضور مهمانی ها و دورهمی ها پرهیز نمایند و تا حدامکان در منزل بمانند.

سهراب صیدی گفت: مردم سعی نمایند خریدهای چند روز خود را یک بار انجام دهند.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن بهترین راه یاری به پیشگیری از ویروس کروناست تاکید نمود: مردم خطر این ویروس را جدی بگیرند.

صیدی گفت: 20 فرد مشکوک به کرونا در گچساران گزارش شده که براساس نتایج آزمایشگاهی کرونای یک نفر مثبت اعلام شده است.

صیدی گفت: این افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی تا زمان تعیین شدن نتیجه آزمایش ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار می گیرند.

صیدی مطرح کرد: شست و شو ضدعفونی مطب های پزشکان، ساختمان های اداری، زیرساخت های آموزشی، زندان، معابر عمومی و زندان از اقدامات اجرا شده برای پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان است که با مشارکت دستگاه های اجرایی اجرا شده است.

وی توضیح داد: انجام غربالگری تب در ورودی های شهر دوگنبدان و فرودگاه این شهر برای مسافران از دیگر اقدامات جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در گچساران بوده است.

صیدی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی و شستشوی مستمر دست و صورت و پرهیز از دست دادن و روبوسی توجه گردد.

شهرستان 126 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهانواقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

تا به امروز 115 هزار نفر در بیش از 100 کشور دنیا به ویروس کرونا میتلا شده اند.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

تا به امروز 8042 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 291 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین 2731 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 759

به "خبرنگاران گچسارانی ها به پویش در خانه بمانیم پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گچسارانی ها به پویش در خانه بمانیم پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید