نیکی هیلی: اگر المپیک پکن را تحریم نکنیم، چین تایوان را می گیرد!

به گزارش شاتر عکاسی، سفیر پیشین ایالات متحده نزد سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در ملاقات با حدود 70 تن از قانونگذاران جمهوریخواه خواهان تحریم بازی های المیپک زمستانی 2022 پکن از سوی آمریکا شد.

نیکی هیلی: اگر المپیک پکن را تحریم نکنیم، چین تایوان را می گیرد!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، یک ماه پس از آنکه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن به بهانه نقض حقوق بشر در چین شد، نیکی هیلی فرماندار پیشین استان کارولینای جنوبی و سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل روز چهارشنبه به کنگره آمریکا رفت تا با حدود 70 قانونگذار جمهوریخواه وابسته به کمیته تحقیق جمهوریخواه ملاقات کند.

در این ملاقات وی خطاب به قانونگذاران جمهوریخواه مدعی شد: در آخرین المپیکی که آن ها (چین) برگزار کردند، خودشان را به معرض نمایش گذاشتند. این شیوه ای بود که خود را به دنیا معرفی کردند. المپیک بعدی اگر بدون مشکل برگزار گردد، روشی برای نشان دادن این است که آن ها اکنون ابرقدرت دنیا هستند.

این سفیر سابق ایالات متحده در ادامه ادعا های خود اضافه کرد که عدم اقدام واشنگتن نسبت به موارد نقض حقوق بشر در چین واشنگتن را همدست پکن نموده و چین را جسور می نماید.

هیلی با پافشاری بر نگرش خصمانه خود نسبت به اصل چین واحد ادعا کرد: اگر ما (بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن) را تحریم نکنیم، به حرف های من توجه کنید: تایوان مورد بعدی است؛ و اگر آن ها تایوان را بگیرند، همه چیز تمام می گردد، چون آن ها فکر می نمایند که از آزادی برای تصرف هر سرزمینی برخوردارند، نه تنها در منطقه بلکه در هر جای دیگری که بخواهند.

این در حالی است که ساعاتی پیش، خبرگزاری رویترز در گزارشی اظهار داشت که آمی بِرا و استیو کابوت رؤسای دموکرات و جمهوریخواه کمیته فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده ظرف دو سه روز آینده لایحه ای موسوم به سند صلح و ثبات تایوان را به صحن مجلس معرفی خواهند کرد که به ادعای آنان هدف آن حمایت از فضای دیپلماتیک، مالی و مادی این جزیره خودمختار است.

در واقع، کوشش قانونگذاران کنگره آمریکا برای تشدید تدابیر تقابل جویانه علیه پکن در حالی صورت می گیرد که چین بعضی مقامات تایوان را به همدستی با بیگانگان و ترویج سودای جدایی طلبی متهم می نماید.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب منطقه ها تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت می گردد؛ هشدار داده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1716

به "نیکی هیلی: اگر المپیک پکن را تحریم نکنیم، چین تایوان را می گیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکی هیلی: اگر المپیک پکن را تحریم نکنیم، چین تایوان را می گیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید