نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد

به گزارش شاتر عکاسی، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر که در تاریخ 25 بهمن 1401 به منظور انجام بازرسی های دوره ای و سوخت گذاری سالانه خاموش شده بود، پس از انجام فعالیت های برنامه ریزی شده، روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه جاری مجدداً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.

نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد

به گزارش ایسنا، هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه و بارگذاری سوخت تازه، بازرسی دوره ای تجهیزات این نیروگاه انجام می گردد.

هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر و نیز به هنگام انجام عملیات و بارگذاری سوخت تازه، فرصتی فراهم می آید تا اقدامات لازم در زمینه بازرسی دوره ای تجهیزات این نیروگاه انجام گردد.

بر این اساس و با هماهنگی های انجام شده با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات تعویض سوخت سالانه و بازرسی های برنامه ریزی شده این واحد نیروگاهی از تاریخ 25 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و پس از انجام این عملیات؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت 23:18 روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه جاری مجدداً در مدار فراوری نهاده شد و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

در انجام این عملیات کارشناسان، متخصصان، شرکت ها و پیمانکاران داخلی نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان فراوری 1000 مگاوات الکتریکی، از زمان آغاز بهره برداری صنعتی در سال 1392 تا به امروز با رسیدن به مرز فراوری 58 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا نموده است.

بعلاوه این واحد نیروگاهی با فراوری نزدیک به 6 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در سال 1401، نقشی مشخص کننده و تاثیرگذار در عبور از اوج تابستانی و زمستانی مصرف برق و انرژی در کشور داشته است.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یک واحد فراوری برق سازگار با محیط زیست و انرژی پاک از ابتدای آغاز به کار تا به امروز، موجب صرفه جویی به اندازه حدود 90 میلیون بشکه معادل نفت خام شده و نیز از انتشار نزدیک به 57 میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست محیطی جلوگیری نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2253

به "نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید