مودم های 5G اپل سال 2023 از راه می رسند

به گزارش شاتر عکاسی، آیفون های 2023 با مودم های 5G ساخت خود شرکت اپل عرضه می شوند.

مودم های 5G اپل سال 2023 از راه می رسند

مودم یکی از قطعات چالش برانگیز برای اپل طی سال های اخیر بوده است. بارها اپل با شرکت هایی مانند اینتل، کوالکام و دیگر سازندگان مودم مشکلاتی پیدا کرده است و نهایتا در سال 2019 و با خرید واحد تولید مودم اینتل، گام بزرگی برای ساخت مودم در کارخانه های خودش برداشت.

به همین دلیل، شایعات زیادی درباره اولین مودم های 5G اپل طی سال های اخیر منتشر شده است. اکنون، مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد مسایل اپل، برخی شایعات پیش تر را تایید کرده و می گوید آیفون های 2023 با مودم های 5G اختصاصی خود اپل منتشر می شوند.

مودم های فایوجی اول از هر دو نوع 5G و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز و میلی متری پشتیبانی می کند ولی اینکه چه سرعتی دارند و از چه فناوری های بهره می برند؛ اطلاعات زیادی در دست نداریم و همین، مودم های 5G اپل را هیجان انگیز می کند.

اپل برای اولین بار در دسامبر 2020 رسماً تأیید کرد که کار خود را بر روی یک مودم اختصاصی آغاز کرده است. چند ماه پیش نیز اعلام شد، این شرکت 1 میلیارد یورو برای ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در مونیخ آلمان سرمایه گذاری کرده است که هدف اصلی آن، توسعه مودم 5G و فناوری های بی سیم در آینده می باشد، اما فناوری های دیگر را نیز در دستور کار قرار می دهد.

البته، اپل هنوز با کوالکام تا سال 2023 قراردارد دارد و از مودم های این شرکت برای آیفون ها و دیگر محصولات استفاده می کند. از جمله اینکه انتظار داریم از مودم های X65 و X70 در آیفون های 13 و 14 استفاده شود.

به این ترتیب شاهد رقابت کوالکام و اپل در دنیای مودم های 5G طی سال های آینده خواهیم بود. کوالکام طی سال های اخیر، سعی کرده تراشه های مودم فایوجی رده پایین و میان رده برای محصولات بازار تولید کند تا فروش بیشتری داشته و عدم فروش مودم به اپل در آینده ای نزدیک را جبران کند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1647

به "مودم های 5G اپل سال 2023 از راه می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم های 5G اپل سال 2023 از راه می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید