مقاله: آشنایی با تیرآهن و کاربردهای آن در صنایع ساختمانی

به گزارش شاتر عکاسی، 1. با تبدیل تیر آهن معمولی به تیر آهن لانه زنبوری، در نتیجه تیری با ارتفاع بیشتر، قوی تیر و هم وزن تیر اصلی حاصل می شود.

مقاله: آشنایی با تیرآهن و کاربردهای آن در صنایع ساختمانی

تیرآهن IPE و INP به ارتفاع 8-60 CM و تیرهای IPB به ارتفاع 100-1000 میلیمتر فراوری می شود. کاربرد تیرآهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری استفاده می شود.

حال اگر قسمت بالا را به مقدار یک دندانه جابجا کنیم و دندانه های قسمت بالا و پائین را به دقت مقابل هم قرار دهیم و از دو طرف کارگر ماهر آن را جوشکاری نمایند با استفاده از جوش قوسی نیمه اتوماتیک برای اتصال دو نیمه بریده شده، یک جوش خوب بی عیب سریع و ارزان بدست خواهد آمد.

تیرآهن I شکل که ضخامت بال آنها با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش می یابد که این استاندارد کارخانجات روسیه و چین می باشد.

تیرآهن معمولی به ارتفاع 80 تا 600 میلیمتر عرضه می شود و مورد استفاده آن در ستون ها، خرپاها، نعل درگاه ها، بیم ها در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری می باشد.

6. حتی این کاهش وزن در تیرها، باعث کاهش وزن مرده ساختمان خواهد شد. در نتیجه آن، بار کمتری به عناصر اصلی سازه، خصوصاً ستون ها وارد خواهد شد.

منبع مقاله: آشنایی با تیرآهن و کاربردهای آن در صنایع ساختمانی

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1849

به "مقاله: آشنایی با تیرآهن و کاربردهای آن در صنایع ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با تیرآهن و کاربردهای آن در صنایع ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید