فارس من، تجمیع دانشگاه های صنعتی اقتصاد ایران را متحول می کند

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و پتانسیل های دانشگاهی نقش مهمی در جهش علم و فناوری کشور دارد، گفت: تجمیع دانشگاه های صنعتی اقتصاد ایران را متحول می کند.

فارس من، تجمیع دانشگاه های صنعتی اقتصاد ایران را متحول می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع دانشگاه های صنعتی در برخی استان ها را تجمیع کنید را مطرح کرده و تاکید کردند که در برخی از استان ها مانند شهر تهران تعدد زیاد دانشگاه های صنعتی وجود دارد در صورتی که تجمیع این دانشگاه ها باعث هم افزایی شده و از امکانات وسیع تر دانشجویان استفاده می کنند و رتبه دنیای دانشگاه تجمیع شده هم بسیار بالاتر می رود مثلا تجمیع امیرکبیر و شریف باهم و خواجه نصیر و علم و صنعت باهم.

این مخاطبان در ارتباط با سامانه فارس من خواستار گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: ایده تجمیع دانشگاه های صنعتی در استان ها ایده بسیار خوبی است؛ ما قبلاً این موضوع را مطرح کردیم و با بررسی هایی که در کشورهای دیگر از جمله فرانسه رخ داد کار را شروع کردیم و حدود سه ماه قبل 5 دانشگاه صنعتی کشور همکاری خود را اعلام و در دفتر وزیر با حضور وی اعلام موجودیت کردند.

وی اضافه نمود: هدف اصلی این است که هم افزایی بین دانشگاه ها و ارتباط با حوزه صنعت صورت بگیرد که این موضوع هم در ارتباطات بین الملل و هم در جایگاه بین المللی دانشگاه ها تاثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت؛ البته هدف از تجمیع دانشگاه های صنعتی در استان ها به این معنی نیست که ترکیب فیزیکی آنها در راستای ساختارهای نظام آموزش عالی انجام شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: هر دو ماه یکبار جلسات شورای راهبردی دانشگاه ها موضوعات مختلف درباره ارتباط با حوزه صنعت و نحوه مشارکت را بررسی می کنند. موضوعی تحت عنوان ساماندهی واحدهای کوچک در وزارت علوم تصویب و ابلاغ شده که قرار است در این طرح در شهرستان ها واحدهای کوچکتری را راه اندازی کنند که در قالب دانشگاه ها یا مجتمع های آموزش عالی به فعالیت بپردازند. درواقع تجمیع دانشگاه های صنعتی در سطح کشور می تواند اقتصاد ایران را متحول کند.

ذاکری درباره تجمیع دانشگاه های صنعتی اضافه نمود: مقوله تجمیع دانشگاه های صنعتی امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این موضوع در دنیا شکل گرفته و هم افزایی دانشگاه هایی که هدف و رسالت مشترک و ساختارهای شبیه به هم دارند. درواقع مجموعه هایی هستند که امکان استفاده از ظرفیت و پتانسیل های همدیگر را دارند که با ادغام و ترکیب فیزیکی مجموعه ها تفاوت دارد که دانشگاه ها از این طریق یک هویت واحد پیدا می کنند و بر این مبنا پیش می فرایند که امیدوارم این امر در بلند مدت محقق شود.

وی اضافه نمود: این بحث مختص دانشگاه های استان تهران نیست و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این عرصه حضور دارد. امیدوارم مقدمات کار برای تحقق اهداف و همکاری ها محقق شود و ما براساس الگوهای پیروز حرکت می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 850

به "فارس من، تجمیع دانشگاه های صنعتی اقتصاد ایران را متحول می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، تجمیع دانشگاه های صنعتی اقتصاد ایران را متحول می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید