غذاهای خیابانی چیانگ مای، طعم جدید غذاهای تایلندی

به گزارش شاتر عکاسی، چیانگ مای پایتخت خنک شمال تایلند، همچنان شگفتی های زیادی دارا است که هنوز با آنها آشنا نشده ایم. با خبرنگاران همراه باشید تا با غذاهای خیابانی این شهر و در واقع جذاب ترین بخش چیانگ مای آشنا شوید.

غذاهای خیابانی چیانگ مای، طعم جدید غذاهای تایلندی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

چیانگ مای القاب زیادی دارد و رویداد های زیادی در این شهر رخ می دهد. اما آیا می دانید هر روز در چیانگ مای بازار شبانه غذا برپا است و در آنجا همه می توانند تنوع زیادی از غذاهای محلی را امتحان نمایند و مطمئن باشند برای روزهای آینده طعم جدیدی خواهند چشید. کافی است در محله های قدیمی تر چیانگ مای قدم بزنید تا ببینید چه عطر و بویی شهر را فرا می گیرد.

چیانگ مای بهترین غذای خیابانی را دارد و هزینه این غذا ها بین 15 تا 60 بات است. (چیزی معادل 1700 تا 7 هزار تومان) اکثر رستوران ها برای یک وعده غذای کامل به همراه نوشیدنی، 300 بات دریافت می نمایند. (30 هزار تومان) غذاهای غربی نیز از این قیمت آغاز شده و بیشتر می گردد. کافه دادا، دش، بازار گیت چیانگ مای و یک شنبه بازار، جاهایی هستند که برای غذا خوردن از قلم نیاندازید.

صنف فروشندگان غذا از مرد و زن، پیر و جوان هر یک دکه ای دارند و مشغول طبخ غدا هستند تا پذیرای مردم باشند. در چیانگ مای کمتر کسی را بیکار می بینید. هر طور شده خود را مشغول به کاری می نمایند و از این راه کسب درآمد می نمایند.

غذاهایی که در این گزارش می بیند تنها گوشه ای از غذاهای شهر پر رنگ و لعاب چیانگ مای است.

حدود ساعت 4 یا 5 عصر کم کم حال و هوای خیابان ها عوض می گردد. فروشندگان در ملا عام آغاز به آماده سازی غذا می نمایند. همین که انقدر فضای زنده ای در شهر حاکم می گردد به گردشگران که برای بار اول با این صحنه روبرو می شوند، حس بسیار خوبی منتقل می نماید. اگر به بهداشتی بودن غذاها شک دارید می توان از آشپز تقاضا کنید آن را جلو چشمان خودتان بپزد.

شرایط آب و هوایی تایلند به نحوی است که مواد غذایی و مخصوصا گوشت ها به سرعت فاسد می شوند. بنابراین تایلندی ها برای اینکه وجدان کاری خود را ثابت نمایند همواره از مواد غذایی تازه استفاده می نمایند. پس بدون نگرانی از غذاهای خیابانی لذت ببرید. غذاهای رستورانی چه بسا به کیفیت غذاهای خیابانی نرسند پس اگر در رستوان غذایی گران تر خوردید، دلیل بر تازگی و بهتر بودن آن نیست.

یکی از غذاهای محبوب تایلندی ها سوشی است. در تایلند سوشی فراوان است و با تنوع بسیار زیادی می توان از آنها لذت برد.

در تایلند انواع گوشت های کبابی به سیخ های چوبی کشیده شده و روی آتش کباب می شوند. فرایند کباب کردن دیگر جایی برای آلودگی و میکروب باقی نمی گذارد پس با خیال راحت از کبابتان لذت ببرید. تایلندی ها معمولا گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو را کباب می نمایند.

در چیانگ مای انواع ماهی ها مصرف می گردد ولی به اندازه خرچنگ، صدف و دیگر غذاهای دریایی محبوب نیستند.

در کنار غذاها، بساط انواع آب میوه های طبیعی، تازه و خوشمزه در خیابان ها به راه است.

تایلند کشور میوه است و مغازه های آن پر از انبه های رسیده، آناناس، هندوانه، مژکی، ترگیل، پاپایا و میوه گل ساعتی هستند. فقط کافی است به هر میوه ای که دوست دارید، اشاره کنید، در یک چشم به هم زدن، میوه درون مخلوط کن قرار می گیرد و چند ثانیه بعد یک بمب ویتامین تازه و خوشمزه در دست شما است. البته افرادی که ترس از میکروب دارند، می توانند میوه ها را به صورت پوست کنده و شسته شده با آب جوش خریداری نمایند. زیاد هم سخت گیر نباشید، کمی میکروب برای بدن ضروری است!

به هر حال در این شهر با هر سلیقه ای می توانید از غذاهای تایلندی لذت ببرید. اگر شما هم قبلا از غذاهای تایلند استفاده نموده اید، لطفا از تجربه خود برای ما بگویید. اگر سفری به تایلند دارید حتما از این شهر و از غذاهای بی نظیر تایلندی بهره ببرید. من که با هواپیمایی تای ایرویز و با حمایت نهاد گردشگری تایلند در ایران (TAT) به چیانگ مای سفر کردم و بسیار سفر لذت بخشی در تک تک لحظات برای من به عنوان نماینده خبرنگاران محسوب می شد.

منبع: کجارو
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 454

به "غذاهای خیابانی چیانگ مای، طعم جدید غذاهای تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خیابانی چیانگ مای، طعم جدید غذاهای تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید