عمر باتری آیفون SE 2022؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش شاتر عکاسی، اپل شب گذشته از آیفون SE 2022 رونمایی کرد اما چون طول عمر باتری یکی از مسائل گوشی های این سری است تصمیم گرفتیم به آنالیز این موضوع در گوشی تازه بپردازیم.

عمر باتری آیفون SE 2022؛ هر آنچه باید بدانید

آیفون SE 2022 بالاخره بعد از مدت ها انتظار به عنوان مقرون به صرفه ترین آیفون اپل رونمایی شد تا بدین ترتیب کاربران با بودجه محدود هم شانس تجربه کار با یک گوشی از اپل را داشته باشند. این، سومین نسل از سری آیفون SE به شمار میرود که مثل همواره از تراشه ای قدرتمند و ظاهر و بعضی از امکانات قدیمی رونمایی می گردد. این گوشی تازه را هم باید یک آیفون 8 دیگر با نامی متفاوت قلمداد کنیم اما این بار با تراشه ای بسیار قدرتمندتر، دوربین باکیفیت تر و ارزش خرید بیشتر. دریافت آپدیت نرم افزاری تا 5 سال دیگر را هم نباید فراموش کنید چرا که یکی از اصلی ترین دلایل ارزشمندی این محصول به شمار میرود.

اما مسئله ای که همواره آیفون ها با آن دست و پنجه نرم می کردند و هنوز هم چنین چیزی در بین بیشتر گوشی های شرکت آمریکایی دیده می گردد، طول عمر باتری است. خصوصا اینکه سری SE به خاطر مقدار کوچکی که دارند، از باتری کوچکی هم بهره می برند. البته اپل می تواند مقدار باتری را واقعا بیشتر از آنچه که اکنون شاهد هستیم کند اما تصمیم گرفته این کار را انجام ندهد. در نتیجه در مدل دو سال قبل شاهد بکارگیری یک باتری 1821 میلی آمپر ساعتی و در مدل اوریجینال هم یک باتری 1624 میلی آمپر ساعتی بودیم.

اپل قدرت سخت افزاری این گوشی ها را تا جایی که امکان دارد افزایش می دهد اما پرسشی که وجود دارد این است؛ وقتی باتری ظرفیت زیادی نداشته باشد، کاربران چطور از این مقدار قدرت سخت افزاری لذت ببرند؟ همین پرسش در رابطه با آیفون SE 2022 و طول عمر باتری آن هم وجود دارد. البته تراشه A15 اپل واقعا بهینه است و سیستم عامل iOS هم که در این زمینه احتیاج به تعریف ندارد. اما آیا این دو در کنار هم به معنای بهبود طول عمر باتری آیفون SE تازه به نسبت نسل قبل هستند؟

باتری آیفون SE 2022

از لحاظ فنی نمی دانیم ظرفیت باتری آیفون SE تازه چقدر است چرا که اپل غالبا در مراسم رونمایی از گوشی های خود حرفی از این موضوع نمی زند. همواره هم با کالبدشکافی های اجرا شده متوجه می شویم ظرفیت باتری گوشی های شرکت آمریکایی چقدر است. با این حال شرکت دوام باتری آن را در انجام کارهای مختلف اعلام نموده که در مقایسه با آیفون نسل قبل، دو تا 10 ساعت پیشرفت را نشان می دهد اما در مقایسه با آیفون 11 حرفی برای گفتن ندارد.

نوع فعالیتآیفون SE 2022آیفون SE 2020آیفون 11
پخش ویدیو15 ساعت13 ساعت17 ساعت
استریم ویدیو10 ساعت8 ساعت10 ساعت
پخش موسیقی50 ساعت40 ساعت65 ساعت

همانطور که مشاهده می کنید، به نظر می رسد یا ظرفیت باتری آیفون SE تازه بهتر شده یا تراشه و سیستم عامل با هماهنگی بی نظیری که دارند، باعث بهبود شرایط شده اند. خصوصا در پخش موسیقی که پیشرفتی 20٪ را شاهد هستیم. با این عملکرد، این گوشی تقریبا هم رده با آیفون 11 قرار می گیرد که همچنان هم یکی از پرفروش ترین و برترین آیفون موجود به شمار میرود.

به لطف تراشه تازه که در آیفون SE 2022 قرار گرفته، گوشی به صورت هوشمند وقت هایی که به اینترنت 5G احتیاجی نیست (چون شرایط برای بهره مندی از آن وجود ندارد)، اینترنت را از حالت 5G خارج ساخته و روی LTE قرار می دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. البته این موضوع در کشورهایی که اینترنت 5G پایداری دارند خیلی به یاری کاربران نمی آید.

سرعت شارژ آیفون تازه

از لحاظ سرعت شارژ، آیفون SE 2022 شرایط خوبی دارد. البته این گوشی هیچ شارژری درون جعبه خود ندارد اما اگر بخواهید می توانید آن را با شارژر سریع 20 واتی اپل هم شارژ کنید. مثل همواره ادعای اپل این است که باتری این محصول می تواند در مدت 30 دقیقه تا 50٪ شارژ گردد. که نسبتا زیاد به نظر می رسد. خصوصا برای محصولی که بعید است باتری آن بیشتر از 2200 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد.

در حال حاضر این تنها اطلاعاتی است که از باتری آیفون 430 دلاری اپل در اختیار داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر آنالیز های دقیق بمانیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2053

به "عمر باتری آیفون SE 2022؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر باتری آیفون SE 2022؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید