طلسم تاریخی را بشکن و شماره هفت را بگیر

به گزارش شاتر عکاسی، لیونل مسی به تنهایی آرژانتین را به مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا رسانده و حالا تا فتح اولین جام با تیم ملی بزرگسالان فاصله چندانی ندارد.

طلسم تاریخی را بشکن و شماره هفت را بگیر

به گزارش خبرنگاران، 34 ساله شده اما مثل 24 ساله ها برای رسیدن به پیروزیت عطش دارد. مانند 27 ساله ها آماده و چابک است.

به سان 20 ساله ها ماموریت های زیادی را در ذهنش برای انجام دادن متصور شده است. با پدیده عجیبی سروکار داریم. پدیده ای که شاید تاریخ شبیهش را هیچ وقت به چشم خود نبیند. او لیونل است. لیونل آندرس مسی.

آرژانتین در کوپاآمریکای 2021 عملکرد خوبی داشته و در پنج بازی به چهار برد و یک تساوی رسیده است.

آنها 10 گل به ثمر رسانده اند و دو بار هم دروازه شان باز شده است.

شاگردان لیونل اسکالونی در دو بازی گذشته هفت بار گلزنی نموده و نشان داده اند که انگیزه فراوانی برای رسیدن به قهرمانی کوپا آمریکای سال جاری در خاک برزیل دارند.

بالاتر از اینکه کادر فنی به ترکیب مورد نظر خود رسیده و بازیکنان با یکدیگر به هماهنگی رسیده اند باید به نقش غیر قابل انکار مسی در پیروزیت های اخیر آلبی سلسته اشاره داشته باشیم.

فوق ستاره و کاپیتان شماره 10 آرژانتین در این دوره از رقابت ها با آرامشی مثال زدنی و قدرت رهبری بالا توانسته تیمش را به جلو راهنمایی کند.

مسی باوجود شکست های پی در پی در سالیان گذشته با تیم ملی کشورش در مسابقات جام جهانی و کوپا، در این دوره از بازی ها نه تنها سرخورده نیست بلکه با اعتماد به نفسی بالا و روحیه ای ستودنی پا به برزیل گذاشته است.

مسی در حال حاضر با چهار گل و چهار پاس گل نه تنها برترین گلزن و برترین پاسور مسابقات است بلکه به تنهایی روی 80 درصد گل های تیمش اثر مستقیم داشته تا عیان گردد که بدون او آرژانتین نمی توانست اینقدر باصلابت به یک قدمی فینال برسد.

جایی که آنها دو سال قبل در آن شکست خوردند و به برزیل قهرمان باختند. مسی تنها بازیکن جام جاری بوده که توانسته از روی ضربات ایستگاهی گلزنی کند و این اتفاق نه تنها یک بار بلکه 2 بار اتفاق افتاده است. او چهار بار برترین بازیکن میدان شده و از این حیث هم رکورددار است.

دیگر رکوردهای مسی در کوپای سال جاری: بیشترین شوت در هر بازی(4.8)، بیشترین شوت در داخل چارچوب(2.2)، دریبل پیروز در هر بازی(68 درصد)، نمره کلی(8.64).

مسی در سال 2021 هم عملکرد خیره کننده ای داشته است. او تا به اینجای کار 23 بازی 33 گل به ثمر رسانده است. چهار گل از روی نقطه پنالتی بوده و پنج گل از روی ضربه ایستگاهی.

مسی بعلاوه 13 پاس گل برای هم تیمی های خود ارسال نموده است تا در مجموع در 23 بازی روی 46 گل تاثیر گذاشته باشد. هر بازی 2 تاثیر مستقیم روی گل!

مسی در تیم ملی آرژانتین به 76 گل ملی رسیده و حالا تا رسیدن به رکورد پله یک گل فاصله دارد. او در صورت عبور از این رکورد می تواند برترین گلزن آمریکای جنوبی در سطح ملی باشد.

لیونل پیش از این در تیم ملی آرژانتین به رکورد بیشترین بازی و بیشترین گل رسیده بود. شماره 10 آرژانتین در صورت بازی در دو ملاقات بعدی تیمش می تواند به رکورد 34 بازی در کوپا برسد و در کنار لیوینگ استون شیلیایی از این حیث رکورددار گردد.

همه این اعداد و رکوردهای زده شده و در آستانه شکسته شدن در یک طرف ماجرا قرار داشته و رسیدن به قهرمانی در سوی دیگر.

آرژانتین بعد از کوپا آمریکای سال 1993 دیگر در هیچ تورنمنت معتبری در سطح بزرگسالان نتوانسته جام قهرمانی را به دست بیاورد و حسرتی 28 ساله دارد. مسی در صورتی که بتواند سال جاری و در آستانه جام جهانی تیمش را به اسم قهرمانی برساند هم طلسم قهرمان نشدن در عرصه ملی را می شکند و هم با توجه به عملکرد خیره کننده اش مدعی اصلی کسب توپ طلای هفتم خواهد بود. او در فصلی که گذشت برترین گلزن و برترین پاس گل دهنده لالیگا هم شده بود.

با این اوصاف راه رسیدن به توپ طلای هفتم اعجوبه آرژانتینی، شکستن طلسم 28 ساله آرژانتین است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1736

به "طلسم تاریخی را بشکن و شماره هفت را بگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم تاریخی را بشکن و شماره هفت را بگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید