شکلات های خوکی، بازار حلال مالزی را آشفته کرد

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: یک شرکت شکلات سازی در مالزی به تازگی در ساخت شکلات های خود باوجود داشتن آرم حلال از موادی از خوک استفاده کرد که در اسلام حرام است.

شکلات های خوکی، بازار حلال مالزی را آشفته کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، وزارت بهداشت مالزی فراوری شکلات هایی با آرم حلال که حاوی موادی از خوک بوده است را تایید کرد. شرکت شکلات سازی کد بری در مالزی به تازگی در ساخت شکلات های خود باوجود داشتن آرم حلال از موادی از خوک استفاده کرد که در اسلام حرام است.

این شرکت مدعی است که این محصولات را از بازار خارج نموده است.

مرکز توسعه اسلامی مالزی پیش از این دو گواهینامه حلال را که محصولات آن ها حاوی موادی از خوک بود را باطل نموده است.

61 درصد از جمعیت 30 میلیون نفری مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند و این کشور تبلیغات وسیعی در مورد گواهینامه حلال و محصولات حلال انجام می دهد.

شکلات های این شرکت به طور تصادفی در ماه فوریه (بهمن ماه سال گذشته) در ایالت های کداح و پرلیس این کشور مورد آزمایش قرار گرفتند و استفاده موادی از خوک در این شکلات ها تایید شد.

رسانه های اجتماعی مالزی، از هفته گذشته این مساله را افشا کردند؛ اما طی سه ماه گذشته باوجود تایید غیر اسلامی بودن این شکلات ها در مالزی این مساله علنی نشد. بعضی محصولات این شرکت از جمله شکلات های فندقی و شکلات هایی با بادام و شیر در فروشگاه های مالزی جمع آوری شده است.

مسلمانان مالزی از اقدام دولت این کشور برای اعلام دیرهنگام آلوده بودن محصولات این شرکت فراوری شکلات به موادی از خوک که با مقدسات اسلامی در تضاد است - انتقاد دارند. این حادثه به اعتماد عمومی در مالزی در مورد دقت و صحت صدور گواهینامه حلال صادرشده توسط سازمان های مرتبط، خدشه وارد نموده است.

این در حالی است که یازدهمین نمایشگاه صنعت حلال مالزی نیز اواخر فروردین سال جاری با حضور 25 کشور برگزار گردید.

منبع: شبکه خبر

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 409

به "شکلات های خوکی، بازار حلال مالزی را آشفته کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکلات های خوکی، بازار حلال مالزی را آشفته کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید