شهر سوچی روسیه، میزبان جام جهانی 2018

به گزارش شاتر عکاسی، سوچی، یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای روسیه است که جز قطب های گردشگری و مالی این کشور و یکی شهرهای میزبان جام جهانی 2018 محسوب می گردد.

شهر سوچی روسیه، میزبان جام جهانی 2018

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شهر سوچی، در شمال شرقی دریای سیاه در فاصله بینقطب شمال و خط استوا در عرض جغرافیایی نیس واقع شده است و دارای آب و هوای کاملاً مطلوبیاست. این شهر و در فاصله 1620 کیلومتری جنوب مسکو قرار گرفته است و عریض ترین شهر اروپامحسوب می گردد. سوچی یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی و تفریحی روسیه و در عین حال به خاطرحضور دریای سیاه به یکی از مهم ترین بندرگاه های ترانسفور و حمل و نقل و قطب های اقتصادیدر این کشور تبدیل شده است. علاوه بر آن این شهر میزبان چند مسابقه از بازی های جامدنیای 2018 خواهد بود .

تاریخ سوچی

شهر سوچی دارای تاریخی باستانی و مهم است، این شهربندری ابتدا به نام بندر الکساندیرا شناخته می شده است، شواهد باستان شناسی نشانمی دهد که در حدود 400 هزار سال پیش انسان های اولیه در این منطقه زندگی می کردند،معروف ترین بنای بجای مانده از دوران اولیه در این منطقه، یک غار است که به نام akhshtyr است که متعلق به 250 هزار سال پیش است .

در نیمه اول قرن 6 قبل از میلاد قبیله عظیمی بهنام اسکیتی در سواحل این منطقه مستقر شدند، استعمار این منطقه توسط یونان در مواجههبا حکومت های شرقی شروع شد و تا قرن 1 بعد از میلاد مسیح نیز ادامه پیدا کرد. سپس ازقرن 1 ب.م تا قرن 5 این مناطق ساحلی به دست رومیان افتاده، اما بعد از آن به تصرف پادشاهیگرج درآمد و به صورت یک دولت شهر مستقل و خود مختار اعلام استقلال نمود، اما پس ازنبرد روسیه و ترکیه در سال 1829 شهر به روسیه پیوست، همچنین این شهر در حدود سال1896 نام خود را به سوچی که در زبان محلی به معنای مکانی کنار دریا است تغییر داد .

دوران معاصر سوچی

در سال 2014 سوچی به جمع شهرهای پیوست که بازی هایالمپیک زمستانی را میزبانی نموده است، قلمرو عظیم سوچی به چهار منطقه آدلسکی، هوستینسکی،مرکزی و لازاروسکی تقسیم می گردد، در دهه اخیر توسعه گردشگری به قطب اصلی اقتصادیاین شهر تبدیل شده است. سوچی دارای تعداد فراوانی هتل، مسافرخانه، کافه، رستوران هایمدرن و محلی، پارک های آبی و مراکز تفریحی مختلف است. جمعیت این شهر در سال 2015 درحدود 390 هزار نفر برآورد شده که در مساحتی حدود 177 کیلومترمربع در این شهر خوش آبو هوا زندگی می نمایند .

فرودگاه سوچی

سوچی دارای یک فرودگاه بین المللی است که به طورمنظم به شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ، اکاترینبورگ، کراسنودار، نووسیبیرسک، تیومن، روستوفوندان، استانبول (ترکیه)، یوروان (ارمنستان)، مینسک (بلاروس) و چند شهر دیگر پرواز دارد .

آب و هوای سوچی

سوچی و همچنین باقی شهرهای کناری ساحل دریا سیاهدر منطقه آب و هوایی گرم و مرطوب قرار گرفته اند؛ که شباهت فراوانی به آب و هوای جنوبشرقی ایالات متحده (می سی سی پی، لوئیزیانا، آلاباما، جورجیا) دارد. بیشتر بارش هادر این منطقه حتی در فصل زمستان نیز به صورت باران است و در کل می توان گفت در سوچیشاهد زمستان گرم، تابستان داغ و مرطوب هستیم. متوسط دما در ماه ژانویه به میزان6.1 + درجه سانتی گراد است و در ماه جولای 23.2 + درجه سانتی گراد است. در تابستان،دمای آب در ماه اوت به 26 + درجه می رسد. متوسط روز آفتابی در سوچی 211 روز است .

مکان های دیدنی سوچی

مهم ترین عاملی که سوچی را به مقصدی مناسب در گردشگریروسیه تبدیل نموده است آب و هوای گرم آن است، شما در سفر به این شهر می توانید از جنگلیوسیع به نام کلچپس که جزء میراث طبیعی دنیا در یونسکو به ثبت رسیده است دیدن کنید،همچنین در شهر بیش از 30 کلیسای تاریخی ارتودوکس قرار گرفته است که دیدن آنها خالیاز لطف نیست. در مجموع می توان گفت زیر ساخت های فراوان گردشگری بخصوص برای تفریحاتساحلی در این شهر قرار گرفته است که گردشگران می توانند از آنها استفاده نمایند .

موزهای سوچی

  • موزه هنر سوچی خیابان Kurortnyy
  • موزه قوم شناسی خیابان پیودی
  • موزه ادبی و یادبود N. Ostrovsky خیابان Korchagina
  • موزه تاریخ سوچی خیابان Vorovskogo
  • تابستان استالین خیابان Kurortnyy .

سالن های تئاتر و دیگر نهادهای فرهنگی سوچی

  • تئاتر زمستانی خیابان Teatralnaya
  • تئاتر سبز در پارک ریویرا خیابان یورووا
  • سالن کنسرت Festivalny خیابان اروجونیکیدزی
  • تئاتر تابستانی خیابان چرنومورسکی
  • سالن موسیقی ارکستر و اتاق سالن Sochi کرورتنای
  • سیرک دولتی سوچی خیابان Deputatskaya
  • اقیانوس آرام آکواریوم دنیای آکواریوم سوچی خیابانلنینا
  • دلفیناریوم در پارک ریویرا خیابان یورووا

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1401

به "شهر سوچی روسیه، میزبان جام جهانی 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر سوچی روسیه، میزبان جام جهانی 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید