سیب زمینی مقرون به صرفه شد؟

به گزارش شاتر عکاسی، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت:با اقدامات اخیر دولت، قیمت سیب زمینی در مبدا کاهشی شده است.

سیب زمینی مقرون به صرفه شد؟

اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا سیب زمینی مقرون به صرفه شده است یا خیر؟ گفت: توزیع سیب زمینی با قیمت 10 هزارتومان در میادین میوه و تره بار باعث کاهش قیمت این کالا در میدان مرکزی میوه و تره بار هم شده است.

وی ادامه داد: مغازه داران مصرف نماینده هستند و نقشی در مشخص قیمت ندارند. از مبدا یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار خرید می نمایند و هر محصولی با هر قیمتی که در مبدا مشخص گردد با اعمال سود مصوب در مغازه ها به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اضافه نمود: افزایش قیمت تره بار مقطعی بوده و بعد از مدتی دوباره قیمت ها کاهش می یابد.

وی توضیح داد:بر اساس کشف قیمت در میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو سیب زمینی کهنه به صورت عمده 8 تا 12 هزار تومان و سیب زمینی نو 11 تا 13 هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، چندهفته ای می گردد که قیمت سیب زمینی سر به فلک گذاشته و تا هرکیلو 25هزارتومان هم پیش رفته است. افزایش قیمتی که کارشناسان دلیل آن را احتکار داخلی، صادرات و از بین رفتن حدود 50 هزارتن سیب زمینی در سیل اخیر می دانند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2014

به "سیب زمینی مقرون به صرفه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب زمینی مقرون به صرفه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید