ستاری: توسعه فناوری نانو در کشور یک مدل نمونه است، موفقیت ستاد نانو باوجود بودجه کم

به گزارش شاتر عکاسی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تمجید از ستاد نانو گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه است.

ستاری: توسعه فناوری نانو در کشور یک مدل نمونه است، موفقیت ستاد نانو باوجود بودجه کم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نانو گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه است و ما کوشش کردیم در دیگر ستادها نیز از این مدل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ستاد نانو طی بیست سال گذشته به طور پیوسته حرکت نموده است؛ در امسال شرکت های دانش بنیان بیش از 12 هزار میلیارد فروش داشتند و این درحالیست که این رقم آهسته و به طور پیوسته افزایش یافته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: دیدگاه های متوقعی که در حوزه علم و فناوری و ستاد نانو بوده به پیشرفت این ستاد یاری نموده، درواقع ما برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت احتیاج به یک اکوسیستم داریم.

ستاری با بیان اینکه یک اکوسیستم نوآوری باید در کشور حاکم گردد، ادامه داد: نوآوری در چارچوب قواعد خاص نمی گنجد و باید فرهنگ به منظور پیاده سازی ایده ها تغییر کند و سربازان این راه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها هستند تا اقتصاد دانش بنیان حاصل گردد.

وی با قدردانی از ستاد نانو و سعید سرکار در خاتمه گفت: موفقیت های ستاد نانو با تنگدستی و کمبود بودجه اتفاق افتاده و هزاران برابر عددی که دولت برای فناوری سرمایه گذاری می نماید، بخش خصوصی سرمایه گذاری می نماید و این موضوع که شرکت های خصوصی مایل به سرمایه گذاری در این حوزه هستند موجب خوشحالی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1992

به "ستاری: توسعه فناوری نانو در کشور یک مدل نمونه است، موفقیت ستاد نانو باوجود بودجه کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: توسعه فناوری نانو در کشور یک مدل نمونه است، موفقیت ستاد نانو باوجود بودجه کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید