سامان دهی و مرمت امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین

به گزارش شاتر عکاسی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین از شروع عملیات اجرایی مرمت ضلع شمال غربی این بنای ارزشمند تاریخی مذهبی با نظارت این اداره کل اطلاع داد.

سامان دهی و مرمت امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، احسان نورانی گفت: این بقعه صفوی صندلی ویژه ای نزد مردم و گردشگران دارد به این منظور اقدام هایی همچون سامان دهی و مرمت ایوان جنوبی، رواق های ایوان ضلع شمالی در سنوات گذشته صورت گرفته است.

او اضافه کرد: مرحله جدید سامان دهی و مرمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) از اواسط آذر امسال با مشارکت هیئت امنای امامزاده شروع و اقدام های مرمتی شامل لایه برداری، مرمت دیوارها، بندکشی، اجرای تأسیسات، آنالیز طاق طبقه اول و اصلاح راه پله های ورودی طبقه دوم و بام با نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال اجرا است.

نورانی توضیح داد: امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی بهنگام بناهای ارزشمند تاریخی مذهبی بتوانیم برای حفاظت و نگهداری از این اماکن گام های مؤثری برداریم.

بقعه امامزاده اسماعیل(ع) در دوره قاجار بازسازی شده و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه های استان قزوین به شمار می رود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 526

به "سامان دهی و مرمت امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و مرمت امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید