زیبایی را در معروف ترین معابد بالی از نزدیک لمس کنید

به گزارش شاتر عکاسی، اگر شما به بالی سفر دارید، حتما از معابد بالی نیز بازدید کنید وگرنه سفر شما ناتمام می ماند. حداقل حدود 20000 Pura (نامی که اهالی بالی بر معابدشان گذاشته اند) در بالی وجود داشته که نشانگر گستردگی فرهنگ غریب بالی هستند. نیازی نیست که از تمامی این معابد بازدید کنید، اما حداقل تعداد معدودی از معابد که ذکر شده را ببینید. در طی یک سفر شما می توانید بعضی از معروف ترین معابد بالی را مشاهده کنید. به عنوان مثال تیرتا امپول (Tirta Empul) و پورا گونونگ کاوی (Pura Gunung Kawi) هر دو از جاهای دیدنی بالی به شمار می آیند. برای بازدید از سایر معابد شما به زمان و برنامه ریزی بیشتری نیاز دارید. در هر صورت بازدید از هر کدام از این معابد بسیار لذت بخش خواهد بود، مخصوصا اگر در طول جشنواره ها و فستیوال ها باشد.

زیبایی را در معروف ترین معابد بالی از نزدیک لمس کنید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

پورا بساکیه (Pura Besakih)

در بالی معابد بسیار زیادی وجود دارند که مقدس ترین آن ها و به اصطلاح دیگر معبد مادر در شرق بالی واقع شده است. در این مجتمع بزرگ و چندگانه حدودا 23 مجسمه وجود دارند که قدمت بعضی از آن ها به 10 قرن باز پیش می گردد. معبد پورا بساکیه (Pura Besakih) در سال 1963 در طی انفجار گونونگ آگنگ به هیچ عنوان تخریب نشد و هیچ آسیبی ندید. امروزه این معبد یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی بالی برای گردشگران به حساب می آید.

پورا گونونگ کاوی (Pura Gunung Kawi)

تقریبا در یک مایلی جنوب تامپاکسیرینگ (Tampaksiring) و در بین زمین های کشت برنج واقع شده است. رودخانه پکرینز از این دره عبور می نماید و صخره هایی که در کنار رودخانه واقع شده اند، سنگ هایی بوده که پادشاهان و ملکه هایشان از قرن 11 میلادی به این مکان آورده اند. اهالی بالی که به شدت به تقدس آب و پاکی آن اعتقاد دارند، بر این باورند که رودخانه پورا گونونگ کاوی (Pura Gunung Kawi) بسیار مقدس است. این مورد از معروف ترین معابد بالی بسیار دیدنی و جذاب هست.

آب های مقدس تیرتا امپول (Tirta Empul)

افرادی که در معبد مقدس تیرتا امپول (Tirta Empul) کار می کنند، به شدت معتقدند که استحمام با آب پاک گناهان را از شما دور می نماید و می تواند ثروت و سلامتی را به ارمغان بیاورد. شما قبل از اینکه وارد معبد شوید، باید استحمام کنید تا پاک شوید و اجازه دخول بگیرید. افسانه و اسطوره ای که در این زمینه وجود دارند، این است که در بهار الهه ایندرا تمپاکسیرینگ شیره یک درخت را به عنوان پادزهری برای مقابله با شیطان فراوری می نماید. در واقع، تیرتا امپول (Tirta Empul) احتمالا در سال 926 میلادی و در سلسله وارمادوا بالینیز (Warmadewa Balinese) ساخته شد. اینجا که یکی از جاهای دیدنی بالی بوده، یک مجتمع بزرگ نزدیک ساختمان های حکومتی هست که در ابتدا برای رئیس جمهور پیشین سوکارنو در دهه 1950 ساخته شد.

پورا لاهور (Pura Luhur)

معبد پورا لاهور (Pura Luhur) یکی از معروف ترین معابد بالی است. اینجا تقریبا در بالای کوه واقع شده و شما حدودا باید نیم ساعت در جنگل های کوهستانی به سمت قله حرکت کنید. معمولا اهالی بالی معتقدند که با پیمودن این جهت سخت خداوند به آن ها یاری خواهد نمود و آن ها می توانند بر مسائل خود را حل کنند. شما می توانید در این معبد منظره زیبایی از گونونگ آگونگ (Gunung Agung) را مشاهده کنید. معمولا پنجشنبه ها در این معبد مراسم های جالبی برگزار می شوند، پس بهتر است این روزها به این مکان بروید.

گوآ گاجا (Goa Gajah)

این معبد معمولا با عنوان غار فیل شناخته می گردد. کسانی که علت نامگذاری این معبد را نمی دانند، ممکن است بسیار تعجب کنند. علت نامگذاری این مکان به این عنوان به دلیل نزدیکی آن به رودخانه فیل است. جاذبه اصلی گوا، ورودی وحشتناک غار بود. داخل این معبد مجسمه ای از پادشاه هندو گانشا نهاده شده است و قسمتی از آن برای عبادت خدای هندوها اختصاص داده شد. قدمت گوا گاجا احتمالا به قرن یازدهم باز می گردد.

پورا تانالوت (Pura Tanah Lot)

پورا تانالوت (Pura Tanah Lot) روی یک صخره در فاصله ای کوتاه از دریا نهاده شده و دسترسی به این معبد بستگی به جزر و مد دریا دارد. گاهی اوقات این مکان خالی از هرگونه بازدیدکننده ای است. این معبد ظاهرا توسط کشیش نیرارتا در قرن بیستم ساخته شد، زمانی او به این مکان آمده و مجبور شد یک شب را در یک کلبه سنگی سر کند، از آن پس به افراد خود دستور داد تا این معبد را بنا کنند. امروز تانالوت (Tanah Lot) به عنوان یکی از معروف ترین معابد بالی محسوب می گردد. در دهه 1990 ترمیم های چند میلیون دلاری برای این معبد انجام و از تخریبش جلوگیری شد. تانالوت (Tanah Lot) به عنوان یکی از محبوب ترین معابد بالی در بین مردم شناخته می گردد. اگر به دنبال یک مکان آرام می شد، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از این مورد از جاهای دیدنی بالی بازدید کنید.

پورا تامان آیون (Pura Taman Ayun)

پورا تامان آیون (Pura Taman Ayun) ساخته شده در سال 1600 توسط پادشاه منگوی (Mengwi) است و امروز به عنوان یک نمونه زیبا از معبد عمومی سلطنتی شناخته می گردد. فرزندان خانواده سلطنتی منگوی (Mengwi) همچنان از معبد حمایت می کنند، چرا که هنوز آنجا را متعلق به خاندان خود می دانند.Taman Ayun به معنی باغ زیبا بوده و درختان بسیاری این معبد را احاطه نموده اند. یک حیاط جلوی محوطه آن نهاده شده است که تزیین بسیار زیبایی دارد. در حیاط داخلی تعدادی مجسمه بسیار قدیمی نهاده شده اند.

پورا الون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan)

این معبد در سواحل دریاچه براتان نهاده شده و برای کشاورزان برنج در بالی این معبد در جزیره مهم است. پورا الون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan) معبد اصلی بوده که در بسیاری از معابد و زیارتگاه ها سیستم آبیاری سوباک (Subak) را از سایر روش ها متمایز می نماید. بخشی از معبد در خشکی نهاده شده و بخش قابل توجهی از آن روی دریاچه شناور است. این معبد در یک سوله 11 طبقه نهاده شده است.

پورا لاهور الاواتو (Pura Luhur Uluwatu)

پورا لاهور الاواتو (Pura Luhur Uluwatu) یکی از معروف ترین معابد بالی بوده و محل برگزاری مراسم های شبانه آتش بازی است. پورا لاهور الاواتو (Pura Luhur Uluwatu) ابتدا توسط یک گورو هندو جاوایی در قرن دهم ساخته شد. کل معبد بر روی صخره ای که 200 فوت بالاتر از سطح دریا بوده، بنا شده است. نام معبد به مکان قرارگیری آن نیز اشاره دارد و بازدیدکنندگان می توانند از مناظر زیبای دریاچه نیز لذت ببرند. این منظره به خصوص در طول غروب آفتاب نیز دیدنی تر می گردد.

پورا گوآ لاوا (Pura Goa Lawah)

معبد پورا گوآ لاوا (Pura Goa Lawah) در شرق بالی واقع شده و ساحلی شن و ماسه ای در نزدیکی محل Goa Lawah نهاده شد. نیرارتا کشیشی مشهور است که از قرن 15 میلادی در این معبد مشغول به کار بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 449

به "زیبایی را در معروف ترین معابد بالی از نزدیک لمس کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی را در معروف ترین معابد بالی از نزدیک لمس کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید