زارعی: مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد محل تقاطع دانشگاه و صنعت است

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد محل تقاطع دانشگاه و صنعت در ارتباط با انقلاب صنعت چهارم است.

زارعی: مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد محل تقاطع دانشگاه و صنعت است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم کلنگ زنی پروژه مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد که در محل پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار گردید، گفت: امروز برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران روز بزرگی است، زیرا دانشگاه، صنعت و دولت در کنار هم قرار گرفته اند ان شاالله توفیق در فناوری رخ خواهد داد و ما با توجه به تقاطع مشترکی که بین دانشگاه و صنعت و دولت ایجاد شده است پاسخ آن را خواهیم گرفت.

هنزکی ادامه داد: مرکز نوآوری دیجیتال با توجه به جامعیت دانشگاه تهران لازم بود در این دانشگاه ایجاد گردد، زیرا دانشگاه تهران جامعیت منحصربفردی دارد که باید بازیکن اصلی باشد کار خود را با صنعت فولاد آغاز کردیم، زیرا صنعت فولاد با توجه به اینکه توسعه و مدیریتی که دارد و نگاهی که ستاری و نیلی به آن دارند و کار مناسبی است تا ارتباط صنعت و دانشگاه افزایش یابد.

وی گفت: انقلاب صنعتی در دهه ای که ما در آن قرار داریم می تواند به صورت دیجیتال رخ دهد اگر ما در صنعت اول، دوم و سوم دنبال کننده بوده ایم حالا باید مرکز قرار گیریم، زیرا دانشگاه مساوی با صنعت است به طوری که هر آنچه که در دانشگاه فراوری می گردد در صنعت مستقیما مورد استفاده قرار می گیرد به همین صورت فاصله صنعت و دانشگاه مرتفع می گردد.

وی ادامه داد: تمام این فعالیت ها انجام شد تا در ارتباط با انقلاب صنعت چهارم تحول دیجیتال در فاز اول برای فولاد مبارکه آغاز به کار های نوآوری و فناوری کند. بستر، بستر دانشگاه است و نگاه صنعت وجود دارد به طوری که صنعت در اینجا قرار می گیرد و به پشتیبانی فکری و اقتصادی انجام می دهد و دولت نیز با تمام قوا به وسیله معاونت علمی و فناوری وارد شده است تا در پیشبرد اهداف مان توانمند شویم.

وی در انتها اظهار داشت: این مرکز روش هایی که از قبل داشته است را آغاز نموده است؛ به طوری که اکنون می خواهد از قبل از معدن شناسایی و نهایتا فراوری و رسیدن محصول به دست مشتری در بحث تحول دیجیتال فعالیت کند و به ایجاد تکنولوژی و نوآوری یاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1051

به "زارعی: مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد محل تقاطع دانشگاه و صنعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارعی: مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد محل تقاطع دانشگاه و صنعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید