فرایند کُند اکتشاف معادن در خراسان شمالی ظلم به استان است

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/خراسان شمالی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرایند کُند اکتشاف معادن خراسان شمالی، ظلم وزارت صمت به این استان است.

فرایند کُند اکتشاف معادن در خراسان شمالی ظلم به استان است

دکتر علی جدی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه عمده معادن خراسان شمالی در پهنه جنوبی و جنوب غربی این منطقه واقع شده است، اظهارکرد: مسئله ای که در این استان وجود دارد آن است که اکتشاف معادن کامل نشده و متاسفانه عملیات اکتشاف نیز به کندی اجرا شده است.

وی اضافه نمود: به همین دلیل با ایمیدرو تفاهم نامه ای منعقد شده تا امر اکتشاف در معادن استان انجام گردد و از سوی دیگر مبلغ 40 میلیارد تومان نیز برای همین امر اختصاص یافته است.

جدی ادامه داد: البته در گذشته اسکن های هوایی در معادن استان صورت گرفته اما دقیق نبوده اند.

وی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی در ارتباط با موجودی های معادن استان به دست آید، توضیح داد: تا زمانیکه امر امر اکتشاف صورت نگیرد، وزارت صمت اجازه بهره برداری را نخواهد داد.

نماینده مردم شیروان تاکیدکرد: در حوزه معادن در خراسان شمالی سرمایه گذار وجود دارد اما اکتشاف صورت نگرفته است از سوی دیگر معادنی نیز در استان وجود دارند که به نام سرمایه گذار به ثبت رسیده اما به علت آنکه پروانه بهره برداری ندارند نمی توانند بهره برداری را انجام دهند.

وی اظهار داشت: ولی شاهد آن هستیم که تعدادی از مردم اقدام به برداشت غیرمجاز از این معادن می نمایند که برداشت های غیرمجاز سبب شده تا رگه های معدنی از آن از بین برود.

جدی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا همزمان با امجام عملیات اکتشاف، فرآیندی را ایجاد کنیم تا امر بهره برداری از معادن نیز در استان صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1667

به "فرایند کُند اکتشاف معادن در خراسان شمالی ظلم به استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کُند اکتشاف معادن در خراسان شمالی ظلم به استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید