هشدار هواشناسی برای 9 استان

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران :سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای 9 استان از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا چهارشنبه آینده در بعضی منطقه ها کشور اطلاع داد.

هشدار هواشناسی برای 9 استان

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در بعضی منطقه ها استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه آینده در شمال استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

دوشنبه هفته آینده همین شرایط برای ارتفاعات استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و روز سه شنبه در ارتفاعات گیلان، مازندران و خراسان شمالی پیش بینی می گردد.

طی 5 روز آینده در منطقه زابل، بعضی منطقه ها جنوبی غرب و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می گردد. خلیج فارس و دریای عمان تا روز یکشنبه و دریای خزر طی امروز مواج است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

زمان آغاز: آدینه 1402/03/26

زمان سرانجام: شنبه 1402/03/27

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

آدینه 1402/03/26: سمنان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، بوشهر.

شنبه 1402/03/27: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2270

به "هشدار هواشناسی برای 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی برای 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید