راهنمای برترین تنظیمات Baldurs Gate 3 روی کامپیوتر؛ یک نقش آفرینی بهینه

به گزارش شاتر عکاسی، بازی دروازه بالدور 3 (Baldurs Gate 3) از زمان عرضه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. به علت اینکه این بازی به شدت گسترده بوده و نکات بسیار جالبی در خود داشت. دروازه بالدور در ابتدا به شکل دسترسی اولیه بود و افراد زیادی این بازی را تجربه نکردند. دسترسی اولیه محتوای کامل بازی را در اختیار کاربران قرار نمی داد و به نوعی حالت آزمایشی داشت.

راهنمای برترین تنظیمات Baldurs Gate 3 روی کامپیوتر؛ یک نقش آفرینی بهینه

حال با عرضه رسمی بازی دروازه بالدور 3 اخبار بسیار زیادی از آن منتشر شده است. اول از همه این است که این بازی به شدت طولانی است. همینطور اینکه گستردگی بازی دروازه بالدور 3 باعث شده تا یک عنوان کوچک و سبک نباشد. با این حال سبک گرافیکی بازی هم به شکلی است که احتیاجمند فزونین سیستم موجود در بازار برای اجرای روان نیست. همینطور اینکه شرکت سازنده این بازی را بسیار بهینه طراحی نموده است.

نکته جالب در خصوص دروازه بالدور 3 این است که فشار زیادی به دستگاه شما نمی آورد. با اینکه این بازی از لحاظ بصری بسیار زیبا طراحی شده و شرکت سازنده اهمیت بسیار زیادی به بحث گرافیک آن داده است. نکته اینجاست که این بازی به شکلی طراحی شده که روی بیشتر دستگاه های حال حاضر اجرا گردد. با این حال دروازه بالدور 3 به شکلی طراحی نشده که شما بدون کارت گرافیکی بتوانید آن را تجربه کنید ولی با بیشتر کارت های گرافیکی موجود سازگار است.

در ادامه توضیح خواهیم داد که با استفاده از تنظیمات بهینه شما می توانید هم از لحاظ بصری تجربه خوبی داشته باشید و هم به طور کلی بازی روان اجرا گردد. مخصوصاً اگر شما از کارت های گرافیکی تازه مثل سری 20 به بالای انویدیا بهره ببرید، با استفاده از DLSS به راحتی می توانید نرخ فریم بسیار بالایی را دریافت کنید.

سیستم مورد احتیاج بازی دروازه بالدور 3

دروازه بالدور 3 یک بازی سنگین از لحاظ عملکردی نیست ولی بسیار حجیم است. در نتیجه شما احتیاج به حافظه زیادی دارید. همینطور اینکه شرکت سازنده استفاده از یک حافظه جامد (SSD) را الزامی نموده است. این کار کاملاً منطقی به نظر می رسد. چونکه حجم بازی بسیار بالا بوده و اجرای این محتوا روی یک هارد دیسک بسیار کند و سخت خواهد بود.

تمرکز شرکت سازنده این بوده که افراد با سیستم ضعیف هم بتوانند بازی دروازه بالدور 3 را تجربه نمایند. به همین علت شما احتیاج به یک کارت گرافیکی بسیار قدرتمند ندارید. همینطور اینکه بیشتر کارت های گرافیکی که در چندسال اخیر عرضه شده اند دارای رم گرافیکی بالای 4 گیگابایت بوده که برای تجربه این بازی مناسب است.

حداقل سیستم مورد احتیاج بازی دروازه بالدور 3

  • پردازنده اصلی: Intel Core i5-4690 یا AMD FX 8350
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 970 یا AMD Radeon RX 480 (به همراه 4 گیگابایت رم گرافیکی)
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه مورد احتیاج: 150 گیگابایت حافظه جامد
  • سیستم عامل: ویندوز 10

سیستم پیشنهادی بازی دروازه بالدور 3

  • پردازنده اصلی: Intel Core i7-8700K یا AMD Ryzen 5 3600
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 2060 Super یا AMD Radeon RX 5700 xt (به همراه 8 گیگابایت رم گرافیکی)
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه مورد احتیاج: 150 گیگابایت حافظه جامد
  • سیستم عامل: ویندوز 10

به طور کلی هر کارت گرافیکی سری RTX نسبت به کارت های دیگر فزونی دارد. به علت اینکه سیستم DLSS را در خود داشته که در تجربه بازی بسیار مؤثر است. سیستم ارتقاء تصویر شرکت های دیگر نیز به نوبه خود عملکرد خوبی دارند اما فزونی DLSS شرکت انویدیا کاملاً تعیین است. در نتیجه برای این بازی انویدیا عملکرد بهتری دارد.

به طور کلی بازی از لحاظ عملکردی بسیار بهینه طراحی شده است. به این شکل که کرات گرافیکی 3070 به راحتی در رزولوشن 1440p بازی را با نرخ فریم 102 اجرا کرد. همینطور اینکه یک کارت گرافیکی قدیمی مثل 1050 TI توانست این بازی را با نرخ فریم 44 در رزولوشن 1080p اجرا کند. البته این موضوع به تنظیمات گرافیکی هم بستگی دارد اما به طور کلی بازی به حدی بهینه طراحی شده که یک کارت گرافیکی بسیار قدیمی هم از پس اجرای آن بر می آید. نکته لازم به ذکر اینجاست که در اجرای دروازه بالدور 3 کارت گرافیکی اهمیت بیشتری نسبت به پردازنده اصلی دارد.

اگر شما یک سیستم قدرتمند داشته باشید قطعاً از تجربه این بازی لذت خواهید برد. بازی دروازه بالدور 3 جزئیات بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده که رزولوشن اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. این بازی با کارت گرافیکی 4070 TI و رزولوشن 4K توانست با نرخ فریم 88 اجرا گردد. حال اگر شما از سیستم DLSS بهره ببرید این عدد به 124 ارتقاء پیدا می نماید که تغییر بسیار زیادی است. در نتیجه بازی دروازه بالدور 3 برای سیستم های ارتقاء تصویر هم خوب طراحی شده است.

در ابتدای کار بازی از شما می پرسد که سیستم اجرای بازی را انتخاب کنید. به این شکل که شما می توانید میان DirectX 11 و Vulkan API یکی را انتخاب کنید. پیشنهاد شرکت سازنده و اخبار این مدت انتخاب مورد دوم است. با این حال طبق تجربه ای که از کاربران بدست آمده DirectX همچنان انتخاب بهتری بوده و عملکرد مناسب تری دارد. این مورد در کارت های قدیمی مشهود تر است. با این حال هنوز Vulkan به خوبی Direct X عمل ننموده و کاربران بهتر است از همان سیستم استفاده نمایند.

نکته مهم اینجاست که بازی دروازه بالدور 3 هنوز ری تریسینگ (Ray Tracing) ندارد. در نتیجه استفاده از یک سیستم رندر تازه مثل Vulkan معنای چندانی نداشته و سیستم های قدیمی هم توانایی بسیار خوبی دارند. البته اینجا گفتنی است که DirectX هم بدون ایراد نیست. به این شکل که امکان دارد در میان بازی شما با مسائل عملکردی کوچکی روبرو شوید که البته اهمیت چندانی ندارند. همینطور اینکه بعضی از صحنه های بازی ممکن است خوب نمایش داده نشوند و در تجربه کاربر مؤثر باشند.

به طوری کلی اجرا دروازه بالدور 3 چندان سخت نیست. البته نکته لازم به ذکر اینجاست که تجربه این بازی روی کامپیوتر بسیار راحت تر از لپتاپ است. در نتیجه در زمینه لپتاپ شما باید بیشتر به تنظیمات توجه کنید. به علت اینکه امکان دارد شما نتیجه مطلوب را دریافت نکنید.

فزونین تنظیمات بازی دروازه بالدور 3

مانند هر عنوان دیگری دروازه بالدور 3 هم احتیاج به تغییر در تنظیمات برای عملکرد بهینه دارد. سیستم پیش فرض بازی نسبتاً خوب است. به این شکل که شما در حالت مدیوم (Medium)، های (High) یا موارد دیگر تجربه خوبی را خواهید داشت. با این حال با تغییر در تنظیمات شما می توانید کیفیت های را داشته ولی نرخ فریم مدیوم را دریافت کنید. به همین علت تغییر دستی در تنظیمات معمولاً بهتر است.

تغییر در تنظیمات برای سیستم های ضعیف اهمیت بیشتری دارد. به علت اینکه سیستم های قدرتمند و تازه به راحتی از پس اجرای این بازی بر می آیند. در نتیجه تغییر ریز در تنظیمات گرافیکی امکان دارد تأثیر چندانی در عملکرد بازی نداشته باشد. این در صورتی است که در سیستم های ضعیف هر فریم اهمیت داشته و برای یک تجربه خوب باید در این قسمت تغییراتی ایجاد گردد.

دقت کنید که از لحاظ کیفیتی و بصری تفاوت زیادی بین حالت اولترا (Ultra) و کم (Low) وجود دارد. با این حال مواردی در بازی هستند که اهمیت چندانی از لحاظ بصری نداشته و فقط به کارت گرافیکی فشار می آورند. در نتیجه بهتر است با تغییر در آن ها و حتی کم کردن آن ها شما نرخ فریم بالاتری دریافت نموده و تجربه فزونین از بازی دروازه بالدور 3 داشته باشید.

Model Quality: تغییر در این بخش باعث بهبود عملکرد در حد 4 درصد می گردد. با این حال به علت اینکه تأثیر نسبتاً زیادی در برابر موارد دیگر دارد، بهتر است آن را به حالت Low کاهش دهید. مخصوصاً اینکه مدل های بازی چندان تغییر ننموده و این تغییرات زیاد مشهود نیستند.

Detail Distance: این مورد بهتر است در بالاترین حالت باقی بماند. به علت اینکه کم کردن آن تنها 1 فریم به عملکرد اضافه خواهد نمود!

Instance Distance: کم کردن این مورد هم تنها 1 فریم در عملکرد بازی تأثیر دارد. در نتیجه آن را در بالاترین حالت خود قرار دهید.

Texture Quality: کم کردن این قسمت به سیستم شما بستگی دارد. ترجیحاً این بخش را روی حالت Medium قرار دهید. به علت اینکه تغییر چندانی از لحاظ بصری روی بازی ایجاد نخواهد نمود و عملکرد آن را نیز بهتر می نماید. نکته اصلی اینجاست که اگر این مورد را روی Low بگذارید تأثیر بسیار زیادی در جلوه های بصری بازی خواهد داشت.

Texture Filtering: این بخش از بازی را روی حالت Trilinear قرار دهید. به علت اینکه باعث افزایش نرخ فریم تا 10 درصد می گردد. همینطور اینکه از لحاظ بصری تأثیر چندانی روی بازی ندارد.

Animation level of detail: این مورد را روی بالاترین حالت ممکن بگذارید. به علت اینکه کم کردن آن از لحاظ بصری تأثیر زیادی روی بازی دارد و کم کردن آن نیز تغییر چندانی در عملکرد بازی ایجاد نخواهد نمود.

Slow HDD Mode: این مورد برای اجرای بازی روی هارد دیسک طراحی شده است. به همین علت اگر دروازه بالدور 3 را روی هارد نصب نموده اید آن را روشن کنید. در غیر این صورت اگر این بازی روی حافظه جامد باشد، احتیاجی به آن نیست. ما هم به شما پیشنهاد نمی دهیم که دروازه بالدور 3 را روی هارد دیسک نصب کنید.

Dynamic Crowds: خاموش کردن این مورد اصلاً لزومی ندارد. به علت اینکه شما کمی جزئیات از دست داده ولی عملکرد بازی هم چندان تغییر نمی نماید. همینطور اینکه در بازی دروازه بالدور 3 کم پیش می آید شما با یک محیط بسیار شلوغ روبرو شوید.

Shadow Quality: شما این مورد را نیز می توانید کم کنید. به این شکل که قرار دادن این حالت روی Low باعث می گردد بازی از لحاظ سرعت افزایش زیادی داشته باشد. از طرفی سایه های بازی نیز تغییر زیادی نمی نمایند. در نتیجه این بخش ارزش کم کردن را دارد.

Cloud Quality: احتیاجی به تغییر این قسمت نیست. آن را در بالاترین حالت خود قرار دهید. کم کردن آن تغییر چندانی در نرخ فریم شما نخواهد داشت.

Fog Quality: کم کردن این حالت افزایش خوبی در نرخ فریم به شما خواهد داد. با این حال اگر جایی مه باشد امکان دارد از لحاظ بصری چندان جالب نباشد. با این حال این مورد ارزش کم کردن را دارد چونکه نزدیک به 5 درصد بهبود عملکرد خواهد داشت.

Nvidia DLSS: به سلاح اصلی شما در بهبود عملکرد بازی رسیدیم. بازی دروازه بالدور 3 برای سیستم DLSS بسیار بهینه است. در نتیجه استفاده از آن به شدت باعث بهبود عملکرد می گردد. نکته اصلی اینجاست که DLSS فزونین عملکرد خود را در رزولوشن 1440p دارد. با این حال در هر رزولوشن دیگر نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. به حدی که این مورد باعث افزایش 25 درصدی نرخ فرم بازی شده و بسیار در تجربه بازی مؤثر است.

AMD FSR 1.0: این مورد هم مانند DLSS برای کارت های گرافیکی شرکت AMD است. نکته اصلی اینجاست که این سیستم ارتقاء تصویر به مقدار انویدیا قوی نبوده و به مقدار انویدیا تغییر در بازی ایجاد نخواهد نمود. البته روشن کردن آن برای افرادی که قابلیت آن را دارند توصیه می گردد. به علت اینکه افزایش 20 درصدی در عملکرد داشته و تأثیر زیادی در عملکرد بازی می گذارد.

Fidelity FX Sharpening: این مورد هم برای کارت های AMD است. در نتیجه اگر توانایی سیستم شما قابلیت آن را دارد، از آن بهره ببرید. نکته اینجاست که درجه این حالت را بالاتر از 25 درصد نگذارید. به علت اینکه بیشتر از آن بازی بیش از حد حالت مصنوعی به خود می گیرد.

Anti Aliasing: اگر سیستم شما هیچ کدام از قابلیت های ارتقاء تصویر را ندارد، این مورد می تواند کارآمد باشد. نکته اینجاست که این حالت را روی TAA قرار دهید. به علت اینکه حالت SMAA باعث می گردد جزئیات بازی به خوبی رندر نشوند و شما مسائل زیادی را در طول بازی احساس کنید. حالت DLAA هم وجود دارد که از لحاظ بصری بهتر از TAA است ولی سرعت کمتری داشته و در نتیجه بازی چندان روان نخواهد بود.

Ambient Occlusion: این حالت را به طور کامل خاموش کنید. برخلاف بسیاری از بازی ها کم کردن این بخش تأثیر چندانی روی جلوه بصری بازی نداشته و از طرفی عملکرد آن را بهتر می نماید. در نتیجه بهتر است آن را خاموش کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

Depth of field: اگر شما مسئله ای با تار شدن تصویر در زمانی که با افراد دیگر چت می کنید، ندارید بهتر است این حالت را خاموش کنید. نکته مهم اینجاست که این حالت تأثیر چندانی روی عملکرد بازی ندارد و صرفاً به سلیقه کاربر بستگی دارد. این حالت برای بخش Circular blur effect هم صدق می نماید. اگر دوست دارید آن را روشن کنید و اگر خوشتان نمی آید آن را خاموش کنید. نکته اینجاست که این مورد تأثیر چندانی روی عملکرد بازی ندارد.

Depth of field Quality: احتیاجی به ایجاد تغییر در این قسمت وجود ندارد. هرگونه تغییر در این حالت باعث افزایش نویز در تصویر شده که تجربه خوبی را به کاربر ارائه نمی دهد.

God Rays: قسمت جالب اینجاست که کم کردن این حالت باعث کاهش عملکرد بازی می گردد. علت آن هم تعیین نیست. پس آن را روشن نموده و کاری به آن نداشته باشید.

Bloom: این حالت هم تأثیر چندانی روی عملکرد بازی نخواهد داشت. با این حال بسته به سلیقه کاربر دارد که به افکت آن علاقه دارد یا نه.

Subsurface Scattering: خاموش کردن آن تنها یک فریم به بازی اضافه می نماید. در نتیجه آن را تا جایی که می گردد روشن بگذارید.

در پایان باید گفت که هیچ حالتی وجود ندارد که نرخ فریم شما را به تنهایی به شدت ارتقاء دهد. در نتیجه بهتر است شما وارد تنظیمات شده و خودتان دست به کار شوید. در این متن ما تا جایی که می شد برای شما تنظیمات قابل تغییر را نوشتیم. به طور خلاصه تغییرات به توضیح زیر است:

  • Launcher Option: سیستم DirectX 11
  • Model Quality: حالت Low
  • Texture Filtering: حالت Trilinear
  • Shadow Quality: حالت Low
  • Fog Quality: حالت Low
  • Ambient Occlusion: خاموش
  • هر چیز دیگری: در حالت High یا بالاتر

اگر شما از سیستم ارتقاء تصویر استفاده نکنید این موارد به راحتی برای شما 25 درصد ارتقاء در نرخ فریخ خواهند داشت. حال اگر شما این تنظیمات را با سیستم ارتقاء تصویر مثل DLSS ترکیب کنید، به راحتی افزایش 50 درصدی در عملکرد خواهید داشت. پس به طور کلی تغییر در تنظیمات و استفاده از سیستم های ارتقاء تصویر ارزش وقت شما را دارند.

منبع: Rockpapershotgun

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2293

به "راهنمای برترین تنظیمات Baldurs Gate 3 روی کامپیوتر؛ یک نقش آفرینی بهینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برترین تنظیمات Baldurs Gate 3 روی کامپیوتر؛ یک نقش آفرینی بهینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید