رابطه مستقیم کیفیت رونیکس با نیروی انسانی
به گزارش شاتر عکاسی، جایگاه امروز رونیکس به عنوان برند پیشرو در بازار ابزار ایران و نامی شناخته شده در سطح بین الملل، در ارزش های اصلی این سازمان ریشه دارد؛ ارزش هایی که در طول سال ها فعالیت پایه گذاری شده اند. نیروی انسانی رونیکس، از دل همین ارزش ها جوانه زده، رشد نموده و به عامل اصلی خلق کیفیت در سازمان تبدیل شده است. این تحول بزرگ، ثمره رفتار سازمانی متمایز به عنوان یکی از اساسی ترین ارکان برند است. رونیکس، قدرتی بزرگ تر و سرمایه ای ارزشمندتر از پرسنل خود ندارد.
تنوع بی نظیر ابزارآلات رونیکس با بیش از 2500 محصول و بیش از 34000 قطعه در کنار کیفیت مثال زدنی، از این برند نامی ماندگار در بازار ابزار و فکر مخاطبین و کاربران ایرانی و خارجی ساخته است. کیفیت و تنوعی که حاصل نیروی انسانی متخصص، متعهد و عاشق این مجموعه بزرگ است. در این نوشتار، به یکی از مهم ترین ارکان رونیکس یعنی کیفیت نیروی انسانی می پردازیم.
فرایند جذب و استخدام بسیار دقیق و سختگیرانه
در رونیکس، شخص مدیرعامل در راس سازمان، مدیران ارشد، مدیران میانی و پرسنل بخش های مختلف، بر اصل کیفیت تمرکز دارند. توجه به جزئیات در فراوری ابزار با کیفیت متمایز و تنوع بی نظیر، راهگشای فراوری است تا استادکاران و صنعتگران سراسر ایران بتوانند چرخ صنعت کشور را هرچه بهتر بچرخانند. به همین علت، فرآیند جذب و استخدام در بخش ها و واحدهای مختلف سازمان، طی فرآیندهای دقیق و سختگیرانه انجام می گردد، این دقت عمل کلید موفقیت نیروی انسانی رونیکس است تا نهایتا با تشکیل تیم هایی منسجم و متخصص، کیفیت در تمامی فعالیت های سازمان تضمین گردد.
در فرآیند استخدام رونیکس، با توجه به راه اندازی ATS سازمانی پس از آنالیز دقیق رزومه های ارسالی، افراد واجد شرایط به مصاحبه های مقدماتی، تخصصی و فنی دعوت می شوند. پس از غربالگری اولیه در صورت تایید به وسیله واحدهای مربوطه، مصاحبه با واحد منابع انسانی انجام می گردد. در خاتمه نیز مدیرعامل سازمان با افراد مصاحبه می نماید. تا این لحظه بیش از 500 نفر در دفتر مرکزی رونیکس در تهران و هزاران نفر در واحدهای فراوری، انبار، دفاتر فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند. تمام این افراد با مصاحبه مستقیم و تصمیم نهایی مدیرعامل انتخاب شده و به کار گرفته می شوند.
رفتار سازمانی متمایز، اصل اساسی در رونیکس
هیچ مجموعه ای بدون رفتار سازمانی حرفه ای با کارکنان و مشتریانش نمی تواند به بقای خود ادامه دهد و ماندگار گردد. از این رو، رفتار سازمانی متمایز با کلیه کارکنان و مشتریان، ماهیت تمام فعالیت های روزمره خانواده رونیکس را تشکیل می دهد.
احترام به تک تک همکاران در هر سمت و عنوان شغلی، مصرف نمایندگان یا ارباب رجوعی که به سازمان مراجعه می نمایند و مشتریانی که با مجموعه تماس می گیرند، پایه و اساس رفتار سازمانی رونیکس است. خوش اخلاقی اساس همه خوبی هاست؛ اخلاق مداری و خوب خواستن برای دیگران، میراث جاودانی است که از بنیان گذار و پدر معنوی رونیکس برای بچه ها و خانواده بزرگ این برند به یادگار مانده است.
ارتباط مدیران سازمان و نیروی انسانی رونیکس
ارتباط مدیران سازمان و نیروی انسانی، یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که به کیفیت برتر تمام ارکان و فعالیت های رونیکس منجر شده است. در رونیکس پشت میز نشینی در هیچ مقام و سِمَتی، معنا و مفهومی ندارد. مدیران بخش های مختلف از جمله زنجیره تامین، ارتباطات و برند، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش و … همیشه در حال کوشش و بهبود مستمر خود و سازمان هستند و هرگز خود را از بازار ابزار و مصرف نمایندگان جدا نمی بینند. مدیرعامل به عنوان راس هرم و استراتژیست سازمان همراه با مدیران میانی خود در بزنگاه های زمانه آستین های خود را بالا می زنند و خودشان دست به کار می شوند.
مدیران رونیکس خوب می دانند که منابع انسانی چه تاثیر شگرفی در موفقیت برند و پیشرفت های آینده آن دارد. فرد باید حالش خوب باشد تا بتواند استعدادها و توانایی های خود را صرف کارش کند. او باید عاشق خودش و برندش باشد تا هم خود در سازمان رشد کند و هم به پیشبرد اهداف کلان سازمان یاری کند. از طرف دیگر، باید از نظر مالی هم تامین باشد تا با فکری باز و فارغ از مسائل مالی، بر کیفیت کار خود و برندش تمرکز کند. مدیران میانی رونیکس با احاطه کامل بر این موضوع، بستر را برای رشد و شکوفایی پتانسیل های سازمان فراهم می نمایند.
تنوع بی نظیر ابزارآلات رونیکس، ثمره کوشش های بی وقفه نیروی انسانی متخصص
رونیکس، به عنوان متنوع ترین برند ابزار ایران، محصولاتی با کیفیت متمایز و تنوع بی نظیر را فراوری و به بازارهای داخلی و بین الملل عرضه می نماید تا بتواند جوابگوی نیازهای مصرف نمایندگان دنیای ابزار باشد. این طیف گسترده، شامل بازار ابزار و کارگاه های کوچک، صنایع بزرگ مانند خودروسازی، فولاد، پتروشیمی و مصارف عمومی و خانگی می گردد.
تیم خلق محصول رونیکس با بهره گیری از جدیدترین فناوری های دنیا و کوشش های خستگی ناپذیر نیروی انسانی متخصص، بیش از 2500 نوع ابزار مختلف را طراحی و فراوری نموده است. بعلاوه، به عنوان بزرگ ترین بانک قطعات ابزار ایران، 34000 نوع قطعه مختلف را روانه بازار ابزار ایران و دنیا می نماید.
اینورترهای جوشکاری تنها بخش کوچکی از دنیای متنوع ابزارآلات رونیکس را تشکیل می دهد. اینورتر جوشکاری RH-4602 رونیکس، یکی از محصولات قدرتمند این مجموعه، به همت متخصصان ایرانی و با بالاترین کیفیت فراوری شده و روانه بازار ابزار می گردد.
کیفیتی که اتفاقی نیست؛ معجزه عشق به کار و انگیزه نیروی انسانی
کیفیت اتفاقی نیست! فراوری صنعتی محصولات این برند، برآیند فرآیندهای هدفمند و پیچیده ای است که در آن ها، تمام عوامل و بخش ها زنجیروار به هم متصل می گردد تا نهایتا حاصل کار، کیفیتی باشد که اتفاقی نیست. در این زمینه، نه تنها مدیر عامل و تیم متخصص خلق محصول، بلکه نیروی انسانی در تک تک بخش های این سازمان با کوشش های متعهدانه خود، مسیر را برای دستیابی به این دستاورد بزرگ هموار می نمایند.
کوشش های واحد منابع انسانی رونیکس برای جذب، حفظ و توانمندسازی نیروهای اصیل و هوشمند، همراه با توجه ویژه به اصل احترام به عنوان اساسی ترین اصل این مجموعه، وجه تمایز این برند و دیگر برندها است؛ در مسیر رشد و توسعه فردی، آموزش نقش بسزایی دارد. از همین روی است که مدیران ارشد و میانی رونیکس دغدغه توانمندسازی اعضای پرسنل خود را داشته و دارند. این وجه تمایز موجب درخشش روزافزون رونیکس به عنوان الگویی برای رفتار سازمانی متمایز و حرفه ای در صنعت ابزار ایران و دنیا شده است.
منبع: اتاق