رئیس جمهور چین: از خواسته های برجامی ایران حمایت می کنیم

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، شی جینپینگ رئیس جمهور چین می گوید از خواسته های معقول ایران در رابطه با برجام حمایت می نماید و آماده همکاری بیشتر با این کشور و دفاع از منافع مشترک است.

رئیس جمهور چین: از خواسته های برجامی ایران حمایت می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی این اظهارات را در تماس تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی، ایراد کرد. به گفته شی، چین و ایران در مبارزه با کووید 19 دست به دست هم داده و نتایج مثبتی از همکاری عملی دوجانبه گرفته اند.

شی در ادامه اضافه نمود: دو کشور قاطعانه از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع اصلی و نگرانی های مهم حمایت می نمایند و تا حد زیادی اعتماد راهبردی متقابل خود را مستحکم و قاطعانه از برابری و عدالت بین المللی دفاع نموده اند.

وی با اشاره به پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران، اضافه نمود: روابط دوجانبه در حال حاضر در مقطع تاریخی واقع شده است تا بتوان بر مبنای دستاوردهای گذشته، آینده پیش رو را رقم زد.

شی در نهایت گفت که چین به حمایت قاطعانه از ایران در حفظ حاکمیت و عزت ملی ادامه می دهد و تمایل دارد تا جای ممکن به ایران در مقابله با بیماری کرونا کمک نموده و به مردم ایران در غلبه بر این ویروس کمک برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1654

به "رئیس جمهور چین: از خواسته های برجامی ایران حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین: از خواسته های برجامی ایران حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید