دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان منتشر شد

به گزارش شاتر عکاسی، علیرضا شاه حسینی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به انتشار دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان افزود: در این کتاب به پیشینه تاریخی جابجایی اقوام در کشور و استان در قرون گذشته، معرفی ایل ها و طوایف کوچنده و اقوام ساکن در شهرها و روستاهای استان و پیشینه تاریخی و پراکنش آنها در سطح منطقه پرداخته شده است.

دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان منتشر شد

وی با بیان این مطلب که کتاب مذکور در 268 صفحه و در قطع رحلی با کاغذ گلاسه و عکس های رنگی از زندگی اقوام استان سمنان در تیراژ یک هزار نسخه به قیمت 50 هزار تومان به زیور چاپ آراسته شده خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 26 کتاب و 60 مقاله درباره فرهنگ و تاریخ و جغرافیای استان سمنان تالیف کرده ام.

این نویسنده و محقق گرمساری در سرانجام با تاکید بر اینکه در استان سمنان اقوام و ایل ها و طوایف مختلفی شامل اعراب، ترک ها، لرها، بلوچ ها، سنگسری، پروری، باصری، الیکایی، اصانلو، هداوند، نفر، چوداری، گرجی، قاجار، کردهای پازوکی، کرمانج، قشقایی و ... استقرار دارند شرح داد: این نکته به خوبی ضرورت تدوین کتاب های مختلف برای معرفی بیشتر خرده فرهنگ های بومی و شرایط این ایلها را به نمایش می گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 813

به "دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید