خطیبی در گفت وگو با خبرنگاران: انتخابات نظام مهندسی استان تهران باز هم منحل شد، انحلال هیئت مدیره نظام مهندسی تهران قوت گرفت

به گزارش شاتر عکاسی، یک مقام مسئول گفت: انتخابات ریاست نظام مهندسی تهران به دلیل خروج تعدادی از اعضا از جلسه منحل شد.

خطیبی در گفت وگو با خبرنگاران: انتخابات نظام مهندسی استان تهران باز هم منحل شد، انحلال هیئت مدیره نظام مهندسی تهران قوت گرفت

بیژن خطیبی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه شنبه هفدهم آذرماه جلسه انتخاب رئیس هیئت مدیره به دلیل خارج شدن تعدادی از اعضای هیئت مدیره از جلسه منحل شد، گفت: تجربه تلخ هفته گذشته برای انتخاب رئیس هیئت مدیره مجددا تکرار شد و تعدادی از اعضا از ورود به این جلسه امتناع کردند و همین موضوع موجب شد که جلسه انتخاب هیئت مدیره به شنبه هفته آینده (24 آذرماه) موکول گردد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: در صورتیکه این انتخابات در روز بیست و چهارم آذرماه کنسل گردد احتمال اجرای ماده 26 قانون نظام مهندسی وجود دارد و ما در تلاشیم که یک راه چاره قانونی برای اجرایی نشدن این ماده پیدا کنیم.

خطیبی توضیح داد: بسیاری از اعضای هیئت مدیره موافق هستند که برای یک ماه رئیس و خزانه دار به صورت موقت انتخاب گردد تا خللی در کارهای مردم و مراجعه نمایندگان ایجاد نگردد.

وی با اشاره به ماده 26 قانون نظام مهندسی گفت: در صورتیکه این ماده اجرا گردد شاهد تعطیلی نظام مهندسی و انحلال اعضای هیئت مدیره هستیم.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان در هفته گذشته جلسه مشترکی با تمامی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان داشتند، اضافه کرد: در این جلسه مظاهریان به تمامی اعضا دستور داد که تا هر چه سریعتر رئیس هیئت مدیره را انتخاب نمایند و به اقلیت و اکثریت گروه ها احترام بگذارند.

خطیبی توضیح داد: متأسفانه سهم خواهی برخی از اعضای هیئت مدیره در انتخاب ریاست باعث ایجاد چنین مسئله ای در این دوره از هیئت مدیره نظام مهندسی شده است، زیرا در دوره های گذشته شاهد چنین اتفاقی نبودیم و هر دو گروه با یکدیگر تعامل می کردند.

وی تأکید کرد: متأسفانه اکثریت در این دوره اقلیت را نمی پذیرند و گروه اقلیت نیز چنین مسئله ای را تحمل نمی کند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه باید رئیس هیئت مدیره بعد از گذشت یک ماه، اعضای هیئت رئیسه را انتخاب کند، اضافه کرد: در صورتی که شنبه بیست چهارم آذرماه ریاست هیئت مدیره انتخاب نگردد ماده 26 به طور قطع اجرایی می گردد.

خطیبی در سرانجام گفت: به عقیده بنده اعضای هیئت مدیره ای که نتوانند یک شخص مشخصی را برای هیئت رئیسه انتخاب نمایند باید طبق ماده 26 منحل گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 114

به "خطیبی در گفت وگو با خبرنگاران: انتخابات نظام مهندسی استان تهران باز هم منحل شد، انحلال هیئت مدیره نظام مهندسی تهران قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیبی در گفت وگو با خبرنگاران: انتخابات نظام مهندسی استان تهران باز هم منحل شد، انحلال هیئت مدیره نظام مهندسی تهران قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید