خبرنگاران حدس در مورد سقوط موشک کروز انگلیسی در موصل عراق

به گزارش شاتر عکاسی، بغداد- خبرنگاران- در حالی که بعضی منابع خبری از سقوط پهپاد آمریکایی در موصل عراق خبر می دهند، آنالیز های خبرنگار خبرنگاران در بغداد حاکی است؛ احتمال می رود شی ء سقوط نموده یک موشک انگلیسی باشد.

خبرنگاران حدس در مورد سقوط موشک کروز انگلیسی در موصل عراق

به گزارش سه شنبه شب خبرنگاران، ساعتی پیش یک شیء ناشناس که به پهپاد و یا موشک جنگنده شبیه است در یکی از مناطق نزدیک شهر موصل مرکز استان نینوای عراق سقوط کرد.

رسانه های عراقی از سقوط یک پهپاد متعلق به ایالات متحده آمریکا در نزدیکی منطقه راهبردی تل شعیر و شنیده شدن صدای انفجار در پی آن خبر دادند.

با توجه به اینکه این شیء تقریبا به طور کلی نابود شده، شناسایی مالک و تشخیص نوع آن سخت است؛ بعضی رسانه ها اقدام به انتشار خبر سقوط پهپاد آمریکایی کردند اما آنالیز های خبرنگار خبرنگاران نشان می دهد که این شیء به احتمال قوی یک موشک متعلق به جنگنده های انگلیسی است که ظاهراً بر اثر نقص فنی از جنگنده جدا شده و سقوط نموده است.

تصویری از لاشه موشک با آنالیز های دقیق

تصویری از موشک کروز سایه طوفان استفاده شده در ارتش انگلیس

همانطور که در تصویرهای فوق مشهود است قسمت های رنگی شده بنفش و سبز در دو تصویر مشترکند.

موشک متصل شده به جنگنده

بر اساس آنچه تا اینجا از تصاویر به دست می آید، این جسم یک موشک کروز Storm shadow است که از هواپیماهای انگلیسی جدا شده است.

هواپیماهای انگلیسی در هفته گذشته چندین بار از پایگاه های خود در کشور قبرس به شمال عراق پرواز نموده و اقدام به یک رشته عملیات هوایی نموده و به پایگاه خود بازگشته اند. بنابراین احتمال دارد که نقص فنی یکی از همین جنگنده ها باعث سقوط موشک شده باشد.

لازم به ذکر است؛ بعضی رسانه های عراق نیز این شیء را موشک کروز انگلیسی معرفی نموده اما هنوز منابع رسمی عراق درباره هویت شی ء سقوط نموده اظهار نظر ننموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1588

به "خبرنگاران حدس در مورد سقوط موشک کروز انگلیسی در موصل عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدس در مورد سقوط موشک کروز انگلیسی در موصل عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید