خبرنگاران کدام محله شهر شما بیشتر با خطر ابتلا به کرونا روبرو است؟

به گزارش شاتر عکاسی، تهران- خبرنگاران- مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و خودارزیابی کرونا، امکان مشاهده محلات پرخطر کرونا را در شهرهای مختلف فراهم کرده است.

خبرنگاران کدام محله شهر شما بیشتر با خطر ابتلا به کرونا روبرو است؟

به گزارش روز پنجشنبه مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، این سامانه که با حمایت بانک مرکزی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از زیرساخت RABIT راه اندازی شده، امکان بررسی محلات پرخطر شهرستان های کشور بر اساس تردد بیماران مبتلا به کرونا را فراهم ساخته است.

این اطلاعات به صورت مرتب در حال به روز رسانی است. به ساکنین محله های پرخطر توصیه می شود موارد آموزشی مندرج در این سامانه را با دقت مطالعه و اجرا کنند. همچنین افراد با ورود به بخش خودارزیابی سامانه می توانید شرایط خود از نظر ابتلا به بیماری کرونا بررسی کنند.

مردم می توانند سوالات خود را در مورد بیماری در این سامانه مطرح و پاسخ مناسب دریافت کنند. همچنین هموطنان می توانند از طریق آدرس https://corona.research.ac.ir/suspects به این سامانه دسترسی پیدا کنند و از امکانات آن بهره ببرند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 10 هزار و 75 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و 276 نفر نیز بهبود یافته اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز به حدود 110 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 887

به "خبرنگاران کدام محله شهر شما بیشتر با خطر ابتلا به کرونا روبرو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کدام محله شهر شما بیشتر با خطر ابتلا به کرونا روبرو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید