خبرنگاران نماینده آستارا: بازاریان آسیب دیده از کرونا را حمایت کنیم

به گزارش شاتر عکاسی، آستارا - خبرنگاران - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه دستگاه های ناظر بر بازار فقط نظارت بر اصناف نیست بلکه باید در شرایط فعلی که کسب و کارها از کرونا آسیب دیده اند از بازاریان حمایت نمایند.

خبرنگاران نماینده آستارا: بازاریان آسیب دیده از کرونا را حمایت کنیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، غلامرضا مرحبا دوشنبه شب در جلسه شورای اداری آستارا اعلام کرد: کرونا به کسب و کارها لطمه زده و نباید اجازه دهیم نفس های بازار به شماره بیافتد و این دوره باید به نحوی مدیریت گردد که گرفتاری های بازاریان کاهش یافته و اصناف بیش از اندازه متضرر نشوند.

وی ادامه داد: نباید فعالان اقتصادی به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کرونا کسب و کارهای خود را از دست بدهند و مغازه هایشان تعطیل گردد؛ باید در این شرایط که بازاریان دچار تنگنا و مشقت هستند، دست آنها را بگیریم.

او بر حمایت اداره صنعت، معدن و تجارت از بازاریان تاکید نمود و گفت: در حال حاضر کمتر از بازاریان حمایت می کنیم و باید متولیان امر فرصتی فراهم نمایند تا دیداری با بازاریان و فعالان اقتصادی داشته باشیم و به درد دل و سخنان آنها گوش دهیم و بعضی از مسائل آنها را برطرف کنیم تا شرمسار خانواده های خود نباشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مستقیم گردشگری بر کسب و کارها در این شهرستان اعلام کرد: در شرایط فعلی ورود مسافر احتمال شیوع کرونا را در پی دارد اما از سوی دیگر اقتصاد شهرستان متکی به صنعت گردشگری است و اگر مسافران وارد آستارا نشوند، چرخه اقتصاد دچار آسیب می گردد.

شیوع ویروس کرونا در دنیا خسارات جانی و اقتصادی بر جا گذاشته و کسبه و اصناف نیز متاثر از تعطیلی ها و محدودیت سیر و سفرها آسیب دیده اند و دولت با تدوین بسته های حمایتی از آنها حمایت می نماید.

بیش از 6 هزار واحد تجاری در آستارا دایر است و بازار ساحلی این شهرستان با بیش از هزار و 500 غرفه در حاشیه دریای خزر و نزدیک گمرک از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1564

به "خبرنگاران نماینده آستارا: بازاریان آسیب دیده از کرونا را حمایت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده آستارا: بازاریان آسیب دیده از کرونا را حمایت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید