جهش فراوری در حوزه صنایع دستی خراسان شمالی عملیاتی می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از تدوین برنامه عملیاتی در راستای جهش فراوری در حوزه صنایع دستی استان اطلاع داد.

جهش فراوری در حوزه صنایع دستی خراسان شمالی عملیاتی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه 99 بابیان این مطلب اظهار کرد: این برنامه عملیاتی در پنج گام و با بهره گیری از نظرات کارشناسی و همفکری صنعتگران و هنرمندان استان تدوین و اجرایی می گردد.

او توضیح داد: حمایت از فراوری و بازرگانی، توسعه و ترویج، آموزش، حفظ و احیای رشته های صنایع دستی و توجه به حوزه صادرات ازجمله محورهای اصلی این برنامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تأکید بر شناسایی مسائل فراوری در بخش صنایع دستی، اضافه نمود: در برنامه پیشنهادی، فعالیت های سال گذشته ارزیابی و آسیب شناسی شده و وضع موجود نیز آنالیز شده است تا بتوانیم به طرحی قابل اجرا و عملیاتی دست پیدا کنیم.

او بابیان اینکه کوشش در جهت رونق فراوری در صنایع دستی، اشتغال زایی و توسعه مالی را به همراه دارد، مطرح کرد: به دنبال فراهم کردن زمینه های تحقق این مهم در استان و افزایش فراوریات صنایع دستی هستیم.

یزدان پناه گفت: با توجه به شعار سال و تحقق منویات رهبری در راستای رونق و توسعه فراوری داخلی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی را در برنامه خود دنبال می کنیم.

هم اکنون 61 رشته صنایع دستی در استان فعال است و بیش از 15 هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ فراوری این صنایع فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 990

به "جهش فراوری در حوزه صنایع دستی خراسان شمالی عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش فراوری در حوزه صنایع دستی خراسان شمالی عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید